onsdag 28 september 2016

LCHF Chokladbollar

Idag hade jag energi över så jag ville baka lite.
Blev LCHF chokladbollar med daddlar.
Mums till kaffet.
Denna är då inte så söt som vanilj chokladboll smet och passar mig bra :)
Jag är "allergisk" mot för sött! :)


Recept till ca 15 bollar:
Ca 10 daddlar (kärna ur)
200gr blandade nötter (dock hade jag bara cashenötter hemma)
2 msk kokosolja
3 msk kakao
1 krm vaniljpulver
Kokosflingor

Mixa nötterna väl, blanda kokosoljan, kakao, vaniljpulver och daddlarna och låt blanda till en samlad smet. Häll upp kokos i en skål och rulla i.
Ställ i kylen eller frys in.


Ja,blev att rulla i färgat kokosflingor...
Dels för vi om några dagar går in i rosa månad.


Hur firar ni onsdag idag? ;)


Mmmm....


Ha en fin onsdag.
Snart kommer äldsta sonen ifrån skolan.
Mini sover sött!
Han börjar allt bli bättre i förkylningen :)

Inga kommentarer: