tisdag 6 september 2016

Paprikabiffar med tomatsås

Igår gjordes parikabiffar med tomatsås ala LCHF Jannice.
Idag delar jag med mig av receptet.


Paprikabiffar: 500 gram köttfärs, Röd och grön paprika, 1 ägg, 2 tsk salt, 1/2 tsk timjan, 1 krm svartpeppar, 2 msk smör el olja till stekning.

Tomatsås: 1 burk krossade eller passerade tomater.
1/2 tsk salt, 1/2 tsk sötningsmedel om man vill ha. (Jag har inte då jag använder italiensk krossade tomater som har redan perfekt smak), 1/2 krm kajennpeppar, 2msk pressad citron.

Gör så här:
Blanda köttfärsen med hackade paprikan, ägg, kryddorna.
Gör biffar av dom och stek i smör.

Tomatsåsen ska koka ca 10 min med allt i.

1 kommentar:

Annika sa...

Tack för recept och tips. Jag försöker suga åt mig av alla matrecept som ser goda ut. Har så dålig fantasi på vardagsmat. Ha en fin dag. Kram Annika