fredag 4 november 2016

In my house..

Bjuder på lite bilder i vårt hus...
Williams rums fönster.
Med hans bokstavslampa W :)
Felix har självklart i bokstaven F..




Köket ser inte ut som en dröm direkt.
Men jag fixar det lite då och då.
Måste hitta gardinstång till köket men lagt det på hyllan.
Jag hittar ingen jag vill ha :)
Nu har jag en sån ful kirch stång.



Så trött på dom fula och kalldragna fönsterna.
Alla ska vi byta ut så småningom själva.



Är nöjd över dessa tavlor som jag köpte för ca 1,5 år sen I think!



Färska kryddor finns i stort sett hela tiden i vårt hus.
Denna gång bor Mojito i krukan...
Mmmm,, gott med mojitodrinkar en ledig dag.

Vardagsrumsbordet är brunt.
Jag gillar inte så mycket i den färgen men T ville så gärna köpa den när han fick köpa den billigt.
Jag gillar enklare färger.
Men det är stadigt bord så det får stanna tills vi gör om kök och vardagsrum.
Men själva tanken på att byta rum på dom får mig må illa även om planerna dök upp i skallen när en vän nämnde det för mig.
Nästan så jag hellre vill spara nuvarande köket i köket och vardagsrummet i vardagsrummet.
Haha,tanken var ju att byta plats för att få större kök, utgång till altanen och mer koll på barnen.
Men barnen kommer hinna flytta hemifrån innan dess, hahaha..



Vägghyllorna..







De ruckliga staketet... Ska också bytas ut så småningom.
Entré dörren måste sitta på mitten av huset om vi ska ha dubbeldörr.
Jag vill ha dubbeldörr.
En grön eller vit?
Grön passar nog bäst egentligen.
Sen vill jag sätta tre fönster på vänstra sidan.
Nu är det bara två men det syns inte på bilden.
Men om vi gör detta projekt så innebär det att vi lär flytta inne trappen och badrummet uppe.
Men då kommer man åt att tvätta det fönsterna längst upp bättre.
Jag har en plan på hur jag skulle vilja ha det i huvudet.


Ursäkta rörorna i alla rummen...
Kladd på spegeln här med ;)



4 kommentarer:

Tove sa...

Vad fint !

Unknown sa...

Vad roligt att se! Bokstavslampan är jättefint och ni verkar ha det superfint hemma! :)

Bambi sa...

Ni har det verkligen hur fint som helst :) Gillar taklampan i köket skarpt.

Fröken M sa...

Va fint ni har det !!