lördag 24 december 2016

Halvfärdiga ting...


Imorse klockan sjuuu snåret slog den minsta upp sina ögon...
Jag var SÅÅ trött imorse.. Haha, och försökte få den minsta att somna om..
Men försökte dra en vit lögn för Felix (hihi) när han knatade in i vårt rum och han ville leka.

Konversationen löd ungefär såhär...
Jag:"Felix det är natt, vi måste sova vidare"...
Felix: Nej...
Jag: Jo, kolla ut igenom fönstret det är natt... (mörkt ute)
Felix: Okej, sova här.... (bredvid mig)
Jag: Ja, okej...
Tyst i kanske 1 min..... Eller mindre..??
Felix: "Blinka, lilla, stjärna där... hur jag undrar......"
Jag: Men Felix det var natt ju...God natt! Försök sova.
Felix: "Nej, inte natt"  sa han med en arg och bestämt ton...
Jag: Aja, okej vi går upp....

Trött mamma trava efter en pigg liten 2,5 åring :)

Sen åkte vi till Västerås efter frukosten och fixade det sista inför julafton..


Årets gran blev inte som tänkt...
Haha, hittade inte mina "vanliga" julgrans prylar på vinden så granen blev lite halfärdig..
Hm, vinden är ju inte stor men miljarders med saker på.
Var jag la jag dom i fjol???
Haha, så de fick bli såhär.....
Förra året så köpte sambon trådlösa LED julbelysning i granen.
Lyser inte som den snälla vanliga belysningen.
Men man vänjer sig också...

Paketen under granen.
Vet inte hur många gånger idag jag har hört av min äldsta son att han vill öppna...
Vi fick lite besök ikväll av tomten.
Så något paket fick de öppna.
Felix tyckte i början att tomten inte va så farlig.
Sen när tomten kom in satt han händerna framför ögonen och börja gråta.
Sen när tomten skulle gå sa han "hejdå tomten"...
Så de var en blandning av förtjusning och skräck... Hihi.

Inga kommentarer: