söndag 29 januari 2017

Guidad tur i Sala silvergruva 155m i underjorden

Igår började jag och Malin dagen med ett cirkel pass 👊🏼💪🏼🏋🏽♀️ fy,träningsverk idag! Men såååå skönt att få kicka igång dagen med cirkelpass. Var ju så länge jag gick på cirkeln igen 😄



Sen mot eftermiddagen skjutsade jag den minsta i familjen till sin farmor och farfar och vi andra och vännerna Emelie och Thom skulle göra ett besök på Sala silvergruva 155m ner i underjorden...


Såklart en liten grooupie bild!! 💖
William fick denna upplevelse i födelsedagspresent av Emelie och Thom och han tyckte de var så skoj 😄🤗



Väl där nere fick vi höra historier om förr i tiden, se människor kläder och skor och hur de tog sig upp och ned till gruvan😄 nu kan man ta sig ned med hiss som tar 4 min ned👍🏼 de var väldigt intressant att få gå omkring och se hur de såg ut...
Mäktig sång som guiden gjorde i gruvan... de lät verkligen häftigt,fint och vackert på alla vis.
Sen fick vi i gruppen också sjunga 😄🎼


Glada Emelie 😄😘




Guiden berättade även att hästar bodde och arbetade där nere... shiiit tänkte jag 😮😮 och han berättade om olika stenarna och silvret osv....
Mycket intressant... så om ni vill besöka så sök på Sala silvergruva så kommer ni fram till hemsidan 👍🏼 kan tyvärr inte länka ifrån min mobil... mobilbloggar idag igen 🙈


Vi fick gå in i bröllops sviten för om man vill kan man hyra en natt nere i gruvan, 155 m ner i underjorden och sova där 😄
Jag fick inga bra bilder med min mobil kamera tyvärr.... menade var väldigt fint där nere 😍 men skulle nog inte vilja sova där nere som många andra kanske gör och vill 😝


Efter turen åkte vi och handlade stickor och beställde mat ifrån pizzeria.
Jag stolt marscherade ut med en sallad😄 och inte ens tog jag snacks efter maten 👏🏼👏🏼 äter lchf och försöker hålla mig ifrån socker, spannmål och stärkelse.... heja heja 👊🏼🤗

1 kommentar:

Mor sa...

Först måste jag säga att du är super duktig som håller i med LCHF. Jag äter mera socker än vad jag borde. MÅSTE MÅSTE TA TAG I DET DÄR MED KOSTEN.
Vad himla mysigt med upplevelse present.
Kram mor