mÄndag 23 januari 2017

Vabruari kom tidigt..

Usch, vilken magsjukan familjen fickđŸ€ąđŸ˜“ lĂ„g helt utslagna pĂ„ varsin soffa under filtar och Ă„t inget i gĂ„r...
Usch och fy!
Jag hatar magsjukan, de Ă€r det vĂ€rsta jag vet😰
Bara jag hör nĂ„gon pratar om magsjukan blir man sjukđŸ€€
Sen jobbar vi med mediciner och tillverkar medecin som Ă€r öppen produkt och de kan sĂ€kert smitta ned en hel batch fylld med medecin och dĂ€r skulle man inte vilja vara inblandad i... eller smitta ned kollegor som jobbar till och frĂ„n pĂ„ olika avdelningarđŸ˜±đŸ˜±
SĂ„ blir hemma denna vecka.
Smittan Àr ju extrem i Är... har ni mÀrkt av den?


Eftersom vi jobbar med lĂ€kemedel sĂ„ Ă€r hygien viktig... det har liksom blivit arbeta skada att hĂ„lla hygien hĂ€r hemma men sist jag tog i Williams krĂ€k hink minns jag sĂ„ vĂ€l senare att jag glömde tvĂ€tta hĂ€nderna efter đŸ˜± jag fick inget pĂ„ mig men att ta i grejerna hann precis hade tagit i rĂ€cker de med..sen var vĂ€l sĂ€kert magsjukepartiklar i luften och spöka... sĂ„ starka Ă€r dom i Ă„r. Var sĂ„ lĂ€nge sen jag blev drabbad av magsjukan men nĂ€r man vĂ€l blir de blir den kraftig.. hela familjen insjuknade pĂ„ bara nĂ„gra timmar đŸ€ą
Jag kokade upp 90 gradigt vatten och hĂ€llde i bĂ„da toaletterna... bĂ„da anvĂ€ndes flitigt sĂ„ de blev att sanera dĂ€rđŸ˜¶

 Lite piggare nu😌😌
Men vi mÄste hÄlla pÄ magsjukereglerna och inte trÀffa nÄgon pÄ nÄgra dagar.
Bakterierna kan ju överleva i flera dagar/veckor beroende pĂ„ hur duktig man Ă€r pĂ„ sanera i hemmet🙃

Inga kommentarer: