torsdag 16 februari 2017

Återfall och lite om socker...

Smygbild 😂

Om ni inte vill lÀsa om socker sÄ hoppa vidare till efter bilden!!!!

Återfall hĂ€r om dagen đŸ˜©
SÄ blir det alltid nÀr jag har min jobbiga vecka.
Man blir liksom sugen pÄ nÄgot gott.
Jag mĂ„ste hitta ett sĂ€tt att fĂ„ bort det đŸ‘đŸŒ
Öka fettintaget nu nĂ€r jag ska vara duktig och Ă€ta naturligare...
Men fy pĂ„ mig ☺️
De Ă€r synd att resten av familjen inte vill haka pĂ„ Ă€nnu 😔
Men igenom att minska socker intaget dÄ dagens snabb mat redan Àr proppat med socker och godis Àr socker sÄ kanske de blir bÀttre.
Om sockret skulle hittas idag sÄ skulle de klassas som en drog.
Och de stoppar vi i vÄra barn....
SĂ„ som alkolism Ă€r för vuxna Ă€r sockret för barn. Typ samma gemförelse 😐
Att socker och stĂ€rkelse Ă€r en gammal kunskap som resulterade i ett nobelpris för DR. Otto warburg 1931. Han visade att sockret svĂ€lter igĂ€l utan glukos nĂ„got som finns i kolhydrater som i ex socker,spannmĂ„l och vitt mjöl. cancer Ă€lskar socker,söta drycker, mjöl,pommes, potatis,bröd,godsaker,mjölmat, spannmĂ„l mm🙁 (allt sĂ„nt dĂ€r gott! De Ă€r dĂ€rför jag vill Ă€ta nyttigare). HjĂ€rt och kĂ€rl sjukdomar skulle minskas och likasĂ„ cancer...😀De Ă€r dĂ€rför jag Ă€r sĂ„ mĂ„n om att Ă€ta sundare och fĂ„ stabila och normala vĂ€rdenđŸ€— vi Ă€ter vĂ€ldigt sĂ€llan halvfabrikat (iaf nĂ€r jag lagar). Jag försöker laga sĂ„ naturlig mat som möjligt. Sen blir det inte alltid i mina viljor 😅 men försöka till bĂ€ttre kost. Idag Ă€r halvfabrikat mat och till och med snabb burgaren pĂ„ mc Donalds, eller juicen till frukost eller varför inte vissa billiga produkter Ă€r proppat med socker och massor annat joxs som gör oss svaga. Man blir livrĂ€ddđŸ˜± nĂ€r jag kĂ€kar lchf Ă€r jag som piggast pĂ„ jobbet vare sig det Ă€r dagtid eller nattetid nu för tiden. MĂ„nga klagar pĂ„ ont i bena, att dom Ă€r trötta,hungriga och kĂ€nner sig sjuka oftare đŸ˜·đŸ€ąđŸ€’đŸ€• jag har inte kĂ€nt mig dĂ„lig alls mĂ„nga gĂ„nger de senaste halvĂ„ret och det Ă€r tack vare den naturliga matenđŸ‘đŸŒ☺️ men jag kan inte sĂ€ga vad som Ă€r bĂ€st för dig eller dig eller dig...😀


Idag blir det lite Àrender...
Och passar pĂ„ att göra massor annat nĂ€r man Ă€ndĂ„ Ă€r ute och fixar annat đŸ€—

Alltid vilken rolig tid Felix Àr i nu.
IgĂ„r nĂ€r vi var ute sa Felix " William Ă€r i skolan och jag Ă€r i solen" 😂
Mycket riktigt!!!💖
Och sen nĂ€r jag och Felix gick ut och umgicks med familjens sötnos kanin James sĂ„ hade Felix fĂ„tt en banan med sig som han tog en tugga pĂ„... sen matade han James med resten av banan... "gott" sĂ€ger Felix till honom 🐇🐇🐇 en riktig djurvĂ€n Ă€r mina söner!
Och ofta Àr Felix en "williamgris"...
AlltsĂ„ ska alltid gĂ„ i samma fotspĂ„r och vara med honom 😘😍 dom Ă€r bra söta ihop! Hur ibland stĂ„r William ut med din busiga lillebror? Dom ihop alltsĂ„! 💞 syskon kĂ€rlek!! 


Inga kommentarer: