tisdag 28 februari 2017

Projekt: byta rum

I helgen har vi fixat barnvakt för att rensa, plocka och byta rum med våran minsta.
Han ska få vårat stora rum är det tänkt.
Vi behöver inte denna stora yta då vi aldrig vistas i rummet mer än sover :)
Så det ska vi pyssla med i helgen.
Jag hoppas att vi hinner allt på lördagen så slipper vi slita på söndagen.

Jag ville egentligen måla vårat blivande rum i vitt...
Men det hinns inte med.
Får ta det en annan gång med.
Det är heller inte så viktigt just nu...
Ska försöka slänga trasiga leksaker, plocka undan lite på vinden och få det till ett finare rum.
Det är alltid så mycket plock och städ när det gäller leksaker.


Ska bli skönt när man har gjort allt.
I våran nya rum måste vi nog inhandla nya dörrhandtag och magneter till garderoben SAMT rensa på kläder som bara tar plats ev plocka undan sommarkläder.
Har ju full smockat i garderoberna så man hittar ju ingenting ;)
Jag måste ta tag i skrivbordsmålandet.
Mammas gamla skrivbord som jag vill ska bli grå...

Snart avgår Felixs dagis mot ett nytt dagis då de måste göra om grunden och riva upp.
Jag tror det blir jättebra.
En nackdel är att man får hämta på två ställen när man har en i skolan och en på ett nytt ställe.
Men den nackdelen är så pass liten så ser inge fel i det just nu.
Jag tror det blir jättebra faktiskt.
Personalen flyttas ju med och det är den stora tryggheten för barnen :)

Hihi, spännande med kaninungarna...
Dock dog en här om dagen.
En som ramla ur boet (mycket vanligt när mamman diar dom)..
Men jag hoppas på fler kullar snart.
Tror alla resterande honor är dräktiga.
Känns som det.
Ena honan är sååå sur och vill attakeras ;) :)
Ena ligger och vila mycket och ena gräver runt myckert i boet.
Så spännande.
Mer kan ni läsa om min uppfödning här.

1 kommentar:

Maria - Wikers Liv sa...

Vad skönt att rensa ur, det hoppas jag också hinna med lite av i helgen. Har också mycket av det, i skåp lådor, förråd och vår stora garderob....
Kram/Maria