torsdag 20 april 2017

Viktigt beslut!



Här om dagen insåg jag hur allt ont kryper mig nära😱 10 kg för mycket har jag på min kropp som jag vill bli av med plus krämpor i kroppen,finigt fejs,trötthet, huvudvärk titt som tätt, orkeslös och somnar ofta i soffan, humörsväningar,sömnsvårigheter/rubbningar,"knasig i skalle" och en kropp som ser ut som en bulle 😔😔😔 jag pratar givetvis om mig och hur de blivit med mig.
Jag som alltid har varit smal,pigg och glad som blivit en dunderklump!😴
Jag är sockerberoende i grund och botten, alltså av matsockret! 🙈
De är svårt men om jag inte slutar kommer det leda till en massor sjukdomar eller förtidig död😪😴
Jag vill vara pigg,frisk och glad! 💖 känna hur underbart de är att se sig själv.
Jag måste börja nu......
Nu eller aldrig med eller utan dippar och falla urbalans👊🏼 jag ska klara att bli av med min drog... sockerberoendet är starkare än mig! Nu vill jag bli starkare än mitt beroende 💪🏼💪🏼 ikväll har jag vägt mig och måttat och tagit bilder med hjälp av min sambo😀👍🏼 ingen rolig syn på bilderna 🙈🙈🙈 men om en månad kommer jag väga,mäta och fotas igen och hoppas på gods resultat💖 vi hörs! Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Har läst din blogg ett tag nu och du har vid många tillfällen tagit ditt sockerberoende och är väldig hård mot dig själv. Känner igen mig i det beteendet. Har själv bestämt mig för att sluta göra så stor grej av mitt sockerproblem. Ibland går det bättre och ibland sämre men jag tänker att om några år när barnen är stora kommer det vara lättare. Mindre stress och mer tid för en själv. Tycker det är tråkigt att läsa om att du är så hård mot sig själv. Hoppas du kan bli mer förlåtande mot dig och din kropp. Njut av livet!

jannice lindell sa...

Hej anonym! Kul med kommentar men synd många kommenterar anonymt�� Jag måste vara hård mot mig för att de ska funka (och återfall kan komma men mindre av dom när man är hårdare mor sig själv).. annars hade jag suttit och käka en massor gott! De är samma som alkoholism. Bara den som är beroende av alkohol som måste sluta och trycka på sig för att besegra sin drog! De är de jag håller på med matsockret/snacks sockret... så jag måste vara hård������ Om du inte villl läsa om dom så hoppa dom inläggenn��