tisdag 8 augusti 2017

Att komma till barndomsminnen...

De kan man verkligen kalla att komma ut till min mormor och morfars sommarställe där vi tillbringade mycket tid på helgerna där....
De kommer upp minnen när man går där i deras sommarställe i trädgården.
När man står där och tittar omkring så ser man bara en massor minnen och sen ler jag.
Där hoppade vi på stora stenarna och lekte kurragummaen, där plockade vi hallon, där sprang vi i potatislandet och mormor inte tyckte om det, där sov vi, där i lekstugan lekte vi kiosk när vi öppnade fönsterna, där plockade vi smultron i dikeskanten, där spelade vi fia med knuff, där åt vi vår frukost osv....
Såååå mysigt!!!

Idag åkte vi ut till mormor och morfar igen..
Pigga människor dom där och jag är glada att dom är hos oss fortfarande...

Husmanskost x 2 fick de bli hos mormor och morfar...
MUMSIGT!!!

Träffade alla mina syrror och min mamma, mormor och morfar.
Bara pappa som fattades...
Men snart får han komma hem ifrån sjukhuset och jag tror han längtar även om han kommer sakna alla underbara på sjukhuset!!

Kolla in denna gräshoppa.....
Haha, mormor hon är cool och bara plockar upp den som inget annat.
Haha, kanske där Felix har ärvt av.
Han fyndar också småkryp i händerna ;)



Massor av fina blommor jag fick hem till min trädgård.
Som denna rosa Annimon (tror de stavas så)...
Underbart vacker och ännu snyggare i verkligheten om ni frågar mig...
Hoppas verkligen den trivs i min trädgård!



Barnen lekte, busa och hade skoj....
Så Felix va supertrött i bilen hem...

Fika


Sen gjorde vi en del fynd uppe på vinden..
Morfar är duktig som klättrar flera meter upp i luften..

Dom har fyra vindar och en massor förrådd som vi kikade runt på om det var något vi önskade att ta hem till våra hem.
Jag hittade många lådor och stora flaskor..
Några lerkrukor och så fick jag en massor blommor ifrån trädgården som jag ska plantera ut.
En jättestor zink balja ville jag ha med mig hem men den fick stanna kvar där ändå hos mormor.
Allt ville hon inte släppa såklart och de förstår jag :) hihi
Men jag är nöjd och har lagt en "önskan" på den....
Jag fick en blåtunna som regnvattnet ska fyllas med.. Sååå nöjd!!!
En gammal och rostig mjölk kanna och en kaffepanna med.





Nu ska jag gå och lägga mig....
Inte lång semester kvar nu.

Kramar Jannice

2 kommentarer:

ullie sa...

åhh mysigt fina bilder
den är från en interflora butik blomster affär här i lilla staden huskvarna nära där vi bor Älskar den Har 2 storlekar vill ha flera :D

Mœr sa...

Vad mysigt vi hade det. Roligt att du gillar alla saker. Den rosa animonen var ju super fin. Jag ska nog önska mig en sådan. GLÖM INTE VATTNA BLOMMORNA.💋Mor