torsdag 21 september 2017

Fuck alzheimers

Jag kan inte sova.
Igår fick vi ett jätte tråkigt besked.
Min pappa som är 59 år har alzheimers 😭😭😭
Jag kan inte förstå ❤️
Det var jobbigt nog när hans olycka i april hände och legat på sjukhus till augusti och ny ett nytt beSked om en sjukdom😭😭😭 jag finner inga ord.
Jag är ledsen, arg, trött, besviken!
Besviken på att de händer just min pappa som är skojfrisk, glad, underbar pappa! Den snällaste människan i hela världen. Så drabbar det han ❤️
Jag kommer vara lite nedstämd och borta!
Men vill att ni ska veta...
Känslorna bara sprudlar inom mig.
Pappa är så stark!
Vi har både skrattat och gråtit mycket idag...



Pappa låg och vila när jag kom in i hans rum...
Jag kunde inget annat än att krama honom medan tårarna rann ifrån kinderna. Vi grät båda två❤️❤️❤️
Inga ord behövdes och min pappa sa bara " de blir bra, de finns broms medecin"..... han är så positiv i de här även om han vet vad som gäller.
De kanske är svårast att bara vara en anhörig och bara "se på"...😭
Känna sig så hjälplös och liten...
Jag älskar mina föräldrar så mycket.
Nu gäller det att ta vara på tiden 😍❤️
Pappa är skojfrisk ändå som alltid och säger "jag ville inte ha alzamiers utan bara zamiers"... älskade pappa!


Vi fikade, pratade, skojade och grät lite❤️ sen somnade alla på en varsin soffa och pappa i sin säng. Vila nog kanske i 2 timmar. Man blir trött av sorg och smärta så de var skönt att vila sig😴❤️ 



Jag ska försöka sova. Inatt sover barnen hos sambons föräldrar. Skönt att vara själv, skönt att gråta utan behöva visa de. William är så känslig nu och speciellt när de gäller morfar sin ❤️ hur ska man berätta för en snart 10 åring att hans morfar har en sjukdom? Hur ska man säga? Jag vill inte sätta namnet i hans? Kan man inte bara säga att morfar är lite glömsk när han blev sjuk? Man vet ju att barn är smartare än vad man tror? Hur ska man berätta? William har så lätt till tårar, kan ligga vaken och grubbla, kan må så dåligt så han spyr! Därför vill jag inte göra något jättestort även om de är stort! 😔😭 kram

4 kommentarer:

Emilia sa...

Styrkekramar, förstår att det är jobbigt <3

Mor sa...

Jag tycker inte att du ska berätta något för W. Med tiden blir W större och förstår bättre och då kanske sjukdomen kommit i kapp. Var bara som vanligt och försök att leva ett bra liv så länge det går.
Kram Mor

Amanda sa...

Å fy, massor av styrke kramar till dig!!<3

Alice sa...

Åh, många styrkekramar. <3