tisdag 10 oktober 2017

Jäkla ångest!

De regnade inte måttligt igår.. Fyy faro vad kallt det var..
Stackars William var blöt och hans regnkläder var mindre än vad dom såg ut så fick göra en akut-utryckning till Sala och inhandla ett nytt set igår.
De blev stressigt och jag kände hur hjärtklappningarna kom ikapp... förbaskade ångest!
Som tur hade jag medicin med mig och den hjälpte denna gång tack och lov!
Men fyyy, känns som man ska svimma, spy eller "försvinna"...
Otäcka känslor....

Igår var jag hos naprapaten och det är alltid så skönt när man varit där.
Man är mör efter men det är så skönt att få massage och att dom knäcker rygg och nacke på en.
Man blir som en ny människa..

Skönt att avsluta kvällen med ett varm och härligt bad...


Usch, nu har jag varit sjukskriven i snart mer än en månad och det är fortfarande jobbigt.
Jag sover mellan 3-5 h per natt och med sömntabletten lite bättre, dock inte så värst skillnad.
I söndags natt vaknar jag upp kallsvettig och har svårt att andas..
Men jäkla ångest som sitter djupt inom mig.
Tur min kära sambon kan lugna mig och hålla om mig hårt.
Har mått skit i en vecka och inte varit så "matig", man vill liksom spy, känner mig "tung"...
USCH, ångest är ingen rolig grej... 
Medicinen man äter ska ta cirka 2-3 veckor innan man vänjer kroppen.
Hm, vet hur de var förut... Precis likadan men den gör så nytta efter ett tag....
Men ja, de är i början man kan må skit bara.Dock har jag aldrig haft en sådan stor ångest så vi håller tummarna på att alla mediciner hjälper mig ändå.

Inga kommentarer: