fredag 5 december 2008

Bättringsvägen med förskylningarna!=)



hej hopp! wille har sovit i ca snart en halvtimme. han behövde de. så skönt för honom att ta en tupplur på dagarna ju. annars blir han så grinig. medecinen gick inte alls bra att ge honom imorse. han kryper in under köksbänken där vi har ett utrymme bara han ser den dära "sprutan" man tar in medecinen med så man vet hur mycket man ska ge honom. han är för söt. brukar ju gå bra att toka bort honom med en bok iaf. då glömmer han bort det.

undrar hur de går för tobbe när han är pappaledig. han är nog lite nervös tror jag,att vara hemma själv med honom. men jag ska skriva en rutinlista vad wille gör och så. tobbe kommer nog annars att glömma ad-droppar,medecin,borsta tänderna osv. hehe,men de går nog bra. annars finns ju hans släkt nära honom om de skulle vara något också. de går nog bra. man ska inte oroa sig för mycket. men de gör jag endå. hehe.

imorgon blir de gränby och handla julklappar till barnen. ska se om jag hittar någon julklapp till lottdragning + något till tobbe. jag sa till tobbe om han skulle köpa något till mig så vill jag bara ha sällskaps spel. men vi får väl se. jag blir ju inte ledsen om han inte kommer med något paket. egentligen ska vi väl bara köpa till barnen och så,vi köpte inte ens förra året till varandra. massor med pengar bara försvinner. vivi ville ha william hemma hos henne så han ska vara i heby imorgon. är ju bra så han inte blir sjuk och så igen när han nu håller på bli frisk. men vi får se. skulle helst vilja ta julklapparna en annan helg,men nästa blir tajt. tobbe jobbar nog och sen ska vi till almunge tror jag de var va? de är ju lucia och sånt då. sen helgen efter de så är de massor som är ute och stresshandlar. vill inte ut då. som jag sa igår. då funkar inte min skalle,plånbok och de som hanmnar i kassen. då blir de fel=) nej,ska gå och göra andra saker. gjorde hemmagjod sås till wille. tog fiskbulls såsen med dillsmak och mixa kokta morötter som han ska äta senare ikväll. hihi. nej,gå nu. love

1 kommentar:

Jessica sa...

Ok.. mysigt!! Hhi..
jaa vi kanske med ska till grönby vi får se.. puss