tisdag 25 januari 2011

TROTSÅLDERN! ;)

53129_1207256613 Har en trotsig 3årig här hemma! :) Så fort vi är borta hos någon eller om någon är hemma hos oss som har barn med sig så blir William som förvandlad och ska testa sina föräldrar (vi är inte borta ofta eller får besök så de är inte ofta de handlar om). Inte så kul för jag ger mig typ alltid vilket jag inte ska göra. Jag är så jävla svag när man kommer till denna bit. Men idag vann jag. Idag var han hemma hos sina kusiner och när vi skulle åka hem börjar de dära “jag vill inte”. Han hade inte lyssnat på mig ett dugg vad mina bestämmelse hörde hemma och då fick jag nog. Han skrek av arghet och börja sparka och slogs men jag gav inte upp. Jag fick honom lugn till slut och in i bilen. Han brukar aldrig göra motstånd eller ens bråka med mig och ALDRIG någonsin slåss eller sparkas. De har blivit en period som han verkligen tar efter andra barn nu. Min 3åring har kommit in i Trotsåldern ;)100_5291 100_5060
100_6246 Sen har han sagt i några dagar att han har ont i magen med men äter ändå även om de är lite. Undrar vad de kan vara? Hoppas han inte har fått magproblem som sin pappa hade när han var liten. Kanske bör kolla upp detta i vilket fall som helst. Börjar bli lite orolig. Han har fått något utslag under högra ögat med och på ögonlocket. Röda prickar. De såg jag idag när jag skulle borsta tänderna på honom. Någon som vet vad detta kan vara? Tyvärr är de lite svårt att kunna ta kort på detta om de finns kvar imorgon så kan jag försöka.
Full[7]
Verkligen många som ska ha barn nu igen. Ett riktigt babyboom. Riktigt kul! Kommer ihåg när man gick där med magen då jag tyckte de var ganska jobbigt mot slutet. Kunde inte knyta skorna,kunde inte sova bra. Fick ha kudde mellan bena och ligga på sidan,svullnande i fötterna,ont i ryggen,kissa mitt inatten och kissa trettiofem tusen gånger om dagen. Var massor som man gick och klaga på. Graviditeten var mysig men väldigt jobbig med. Amningen var dessvärre jobbigare. Jag fick någon “deppa” för att jag inte kunde amma. Grät och tyckte man var värdelös. De visade sig att de var mjölkstockning och att mjölken försvann. Ersättning tack gode gud för att de fanns. Min son sov som en prins och de är jag glad att jag gav honom även om jag hade velat försökt mig på amningen lite bättre. Jag var nog inget för amma även om de är en skit bra grej. Men jag önskar er andra att ha en bättre tur :)

18512_1194135443 42407_1194135509
Tittut ultraljudet vi gjorde i STHLM som jag rekommenderar att ni blivande föräldrar gör. En upplevelse. Man får reda på så mycket vid detta ögonblick :) Kolla in http://tittutultraljud.se/

2 kommentarer:

jessica sa...

inte ska du känna dig så om amn inte kan amma. de är vanligt idag att många väljer ersättning för de inte kan amma. puss på dig <3

jessica sa...

har också en trotsig pojke här hemma.. men dem är söta dem <3