tisdag 8 april 2008

Bartenderkurs!!!




Jag vill jätte gärna gå en bartenderkurs. Men vet inte hur mycket de skulle kosta, kanske en förmögenhet. Jag skulle behöva ta körkort före, men vill jättegärna ta en bartenderkurs. De skulle kosta ca 16,000 :- att åka utomlands 2 veckor till Magaluf, då ingår iofs hotell,resa,vipkort, drinka och receptbok osv. Stod massor på hemsidan som jag kollade in: http://bartenderskolan.net . Vi får så. Någon gång ska jag verkligen. Någon som vet vad de kostar i Sverige, Stockholm eller Uppsala, om de ens finns? Hm, de kostar nog mer än att åka utomlands kan jag tro? Men någon som kan tipsa osv? Skulle verkligen tycka de var extremt kul att få kontakt med någon som jobbar som bartender. Egentligen är de väl bara att gå till vilken nattklubb som helst och höra med dom.. Men men... Man får nog leta reda lite på en del fakta och information själv. Tänk att kunna blanda en massor med olika och roliga drinka och kunna dom utantill. Kikade också på en drinksida där de fanns jättebra tips om hur man blandar och hur mycket. Den ska jag ta del av. Fanns nog över tusen stycken eller något. Vill lära mig dom vanligaste iaf. Tänk så skit kul de kommer vara. Jaja, man får se om man en gång kommer kunan stå bakom en disk och blanda drinkar?! Hm, mycket svårt att tro de. Men jag vill så gärna. Vi får väl se om jag en gång kommer in på en sån kurs. Vill gå en make-up kurs med, men de är större vilja på bartenderkursen. Nej, kila nu. Ha en bra kväll!!!!




Inga kommentarer: