onsdag 9 april 2008

JAG VILL!!!!!

jag vill jättegärna gå en bartenderkurs. jag har velat de i några år nu. tänk att kunna få blanda vilka drinkar som helst och veta exakt vad de är i dom. jag vill jättegärna gå den kursen. googlat runt lite och kollat, men hittar bara kurser utomlands, magaluf osv. resan skulle då kosta ca 16.000:- och då skulle de vara 2 veckors bartender utbildning, flairingkurs och receptbok, 3-stjärningt lägenhetshotell, tur och retur flygresa, vip-kort till nattklubbar, utbildningsintyg osv. sen hittade jag ett i thailand (jag som verkligen vill dit). ca 11.500:- kostar de och de ingår mer i de paketet. finns i stockholm och örebro med. å, jag vill!hm, är inte redo att åka utomlands nu när jag har min lilla plutt här hemma heller. men de skulle vara hemskt kul att åka dit. ska försöka spara ihop pengar så jag kasnke kan åka nästa, eller näst nästa år. men jag vill verkligen åka så fort de bara går. fast jag vill heller inte åka helst själv heller. för jag kommer aldrig hitta dit *haha* nej, men de skulle vara trevligt med resebesök av någon vän. men finns de någon kurs i närheten här, endå? hm, jobbtiderna är väl inte de bästa. tror lönen är dårlig den med. men jag ska utbilda mig en vacker dag.



(bilden: drinken titanic: 3 delar sauza tequila, 2 delar sourz red berry,1 del cointreauskaka och häll upp i ett cocktailglas fyllt med krossad is. toppa med Sprite eller soda).nä, nu väntar tv, youghurt och samtal med tobbe. idag åker vi hemmåt till pappa tobbe och heby. wille har saknat sin pappa enormt, jag har saknat tobbe också fast vi inte ha vart borta så länge. haha, vad konstigt de kan vara ibland alltså *haha* å, vad jag älskar den mannen.

Inga kommentarer: