söndag 13 april 2008

Västerås

Idag har jag, Tobbe, Uffe, Marie och lilla William vart till Västerås på Media Markt. Jag och Tobbe skulle kolla på en diskmaskin. Vi hittade en för 3000 spänn, den var nedsänkt med 2000:-, de var någon kampanjpris. tyvärr fanns den inte inne men vi beställde och betalade hanpenning. de vart en boch (en vit) som har 4 olika program, flytbart invändigt och sen ser man när disken är färdig osv. den diskar efter hur smutsig disken är. om den är jättesmutsig diskar den längre och mindre disk så blir de billigare. den verkar bra. och ni måste åka och titta på den affärn i västerås, erikslund. jätte stort. finns hur många olika tv, telefoner, diskamsiker, kylskåp osv. finns kylskåp som man hade typ på 60 talet, tror jag de var. ur häftiga. plattånger som man kan köpa ifrån Hannas salong som man inte ens hittar på siba, el giganten osv. dom har hur mycket med prylar som helst. de är jättekul att gå där. jag vill köpa "sex and the citys box". den kostar 400-500:- där, tror den kostar runt 1000:- någon annanstans.


igår kom ullis, fredrik, jessica och stefan tills oss. fick försenad 20års present av ullis och fredrik. var massager grejjer. massage som är så skönt!! satt tobbe i jobb när dom hade åkt. hur skönt som helst. vi beställde mat ifrån my bar och pizzerian. vart lite olika maträtter. men kul hade vi. lilla jessica var lite trött också. vi spelade kort, pratade och umgicks. wille vaknar nog av mardrömmar nu för tiden så han kan vakna mitt i natten av ett skrik och sen efter trösten kan han somna om igen. tyckte mest synd om wille när han vaknade 4,30 här om dagen av tobbes väckarklocka som är på högsta volym (han hört inte annars). då skrek han till. då flyttade jag över honom till vår säng efter han hade fått mat..




imorrn ska jag nog ut och gå. hoppas de blir fint väder. mamma, jessica, jeanette och jag ska tävla om hur många steg vi ska gå om dagen. de ska bli jättekul och jag ska absolut inte fuska för nu är de tävling som gäller. ska försöka gå varje dag om väder tillåter. de finns inga dårligt väder, de finns bara dårliga kläder *haha* ska förska mitt bästa. ska träningscykla när jag kan också. ska passa på när wille sover om jag inte måste göra någon annan nytta! och databesök gör jag inte så mkt längre. ganska skönt de med att göra något annat. i sommar kommer jag va ute jämt. då ska jag och wille ligga på gräset på en filt o mysa :)

nej, nu har wille somnat och jag ska gå och göra något annat.. puss o kram gummibanan.


Inga kommentarer: