tisdag 27 maj 2008

BVC + bilplugg






på måndag får vi viasat installerat *jippi* vi fick kortet idag på posten så de ska bli skönt att få en tv som inte hänger sig de första den gör när man ska titta på den. eller de är väl boxern som hänger sig föresten och ibland funkar de inte alls att titta, helsvart. dårlig sändning osv. men endå, riktigt irreterande. speciellt när man har något viktigt tv program att se och nu kommer jag kunna se program som jag inte ens behövt titta på förut. ska bli kul med barnkanalerna också. de var riktigt länge sen med disney och cartoon *haha* sen kan ja kika på trean, femman, tv1000 och andra kanaler som jag har saknat. jag tror de kommer gå bra. tobbe försöker få allt för att jag ska trivas här i Vansjö.


var nere på BVC. william väger nu hela 7120 gram, 68cm lång och 42,2 huvudomfång. så de var riktigt kul. pratade med distriktsköterskan om williams eksem och ska smörja med 1% mild hydrokorsteson morgon som kväll. hoppas de verkligen hjälper. ser ut att klias och svida om kinder, armveck, ben osv. sa att han hade börjat käka purér också och gröt. sen fick william en bok med sånger och ramsor i från landstinget som dom delar ut. efter de åkte jag och hanna hem till vivvi och arne. fick makaroner med korv o sen fika. är mätt för fullt! wille fick testa pärondricka. han älskade verkligen det. sen var cajsa där (kommer komma upp bilder på bdb sen).


nu på fredag efter jobbet ska ja kolla efter lite kläder som jag ev ska köpa. var länge sen jag gick på stan själv, och hade ens tid för mig själv eller ens sov ut själv. men på stan ska jag nog gå. hoppas jag orkar de bara. jag vill verkligen förnya mig, speciellt nu när de är sommar. älskar sommar. de är den bästa årstiden jag vet. hoppas de bara finns snygga och hyfsat billiga kläder för skor har jag miljontals av *hihi* jag och skor. love it! kläder är också en passion. tänk om man var rik och kunde shoppa vad man ville. hur lovely är inte de? de är gränsfall till lyxfällan här *haha* jag är glad att jag ska få jobba på fredagar och tjäna lite pengar. dock ska jag spara till körkortet de mesta. jag ska ju övningsköra med tobbes föräldrar nån gång hade jag tänkt. måste bara fixa papper. på tal om bilar. jag flyttade tobbes audi a4 från skuggan till solen för ja ville ha kombin i skuggan för willes skull när tobbe jobba. när ja tog nycklarna från skåpet så tänkte jag "men hur kör man, de är typ 2 år sen". när ja väl satt där kändes de som jag var född i bilen. de gick galant. nej, nu ska jag ta fram körkortsboken. här ska pluggas. de var riktigt kul att köra bil idag. hej!!


Inga kommentarer: