måndag 12 maj 2008

ingen skön dag..


idag har jag inte ens gått ut.. ok, när jag hämta posten och handlade. men inget mer än så.
william fick sova inne idag.. de var iskallt men de vart skönare på kvällen tyckte jag. har tvättat och donat. när tobbe kom hem åkte vi till heby för att handla mat. jag handlade massor med grönsaker osv.. hihi. och 4 paprikor.. sen köpte jag chili osv.


hehe, jag och tobbe satte wille i en kundvagn med bilstolen på ica.. tobbe hade korg och jag packade i kundvagnen.. vi hade tagit upp allt på bandet så när vi kom ut upptäckte jag att lövbiffen var kvar.. (men jag trodde tobbe hade den i sin korg).. så jag fick gå in och betala den.. först tänkte tobbe säkert "Nej" och så avstog han eller nått.. men tur att jag gick in annars hade jag mått dårligt resten av dagen och inte kunnat somnat..


gjorde en gryta som jag bara hitta på. i den var de grytbitar, 1 röd paprika, 1 chilipaprika (eller vad dom heter), 1 lök, matlagningsgrädde och gjorde de till en röra. hade i svartpeppar, salt och lite chilikrydda. vart jättegott men så starkt.. gott.. hade ris till.. hehe, slår vad om att den maträtten finns redan. men kul att göra något som resulterar gott=)

massor innan dopet.. klänningen e färdig.. serveter, blåa ljus, mat, dricka osv.. skönt.. nu ska vi bara duka på fredag eftermiddag.. kommer bli så kul nu på lördag.. då döps lille william..

Inga kommentarer: