torsdag 8 maj 2008

ännu en dag förbi..

god kväll! underbart väder de har vart idag.. så himla fint. igår fick jag se solnedgången när jag höll på tvätta igår kväll. strök en del med. då kikade jag ut ur fönstret och där var de en rosagul solnedgång. så jävla vackert. synd att jag inte tog en bild. men på bild blir de inte lika fint som i verklighet. men åter till idag då. kollade på termometern hos svärmor å då var den på 26 i skugga, hm de kunde inte stämma va? men de var ruskigt varmt iaf. svettades igäl. fick masouka (stavas de så)? och årets första rabarberpaj med vaniljvisp. visst jag skulle inte käka sånt. men vem kan inte motstå rabarberpaj och årets! den va go.

tobbe vill att jag ska komma in till uppsala imorrn och handla kläder med honom till dopet. men jag vet inte om jag har någon lust att åka enda till uppsala bara för de. njuter hellre av solen. hehe, nejdå. men jag är nog för trött för de och har andra saker för mig. vi får se hur de blir. vem vet, jannice kanske sitter på en buss till uppsala i hettan. men jag skulle behöva tvätta upp all tvätt som jag inte gjorde idag. alla lakan, örngott och täcken, skulle behöva tvätta alla kuddar också. dom e så gula och fula. äckliga. helst vill jag köpa nya. men man är så kär i sin kudde. märker dirket om någon har snott min kudde.

i helgen blev de ingen grillning med vännerna. blir kubbspel hos tobbes vänner och firmafest igenom tobbes jobb och en sväng förbi rockland på kvällen. vi får väl se om man orkar åka på de. barnvakt har vi iaf. men jag vill helst vara hemma och vila efter allt slit här hemma i huset och på gården. får se om vindarna vänder. nästa vecka blir de besök av prästen inför dopet, kika på dopövningen och sedan klipp och färgning. undrar hur jag kommer se ut efter denna klippning. men johanna är ruskigt bra på fixa och trixa. svårt med vilken färg och frisyr man ska klippa och färga. man kanske ska ge henne fria händer. vill iaf ha slingor och ev lugg.

Inga kommentarer: