torsdag 1 maj 2008

Valborg






ja, de börjar med att jag går upp klockan (ca) 4,30 den morgonen. gjorde i ordning mat till william, klädde på sig honom kläder och lite småpack som skulle in i bilen. vagnen och lite andra saker packade jag in igår kväll så slapp vi stressa och sparde lite tid. men som vanligt stressar vi, och tappar tid. men de gick bra endå. hem till gåvan och plocka upp honom. william var vaken en stund, sen somnade han i bilen. dom skjusar mig till mormor och morfar. dom vart lite chokad över att se mig där. mamma hade glömt att berätta att jag och william skulle komma på morgonen. vi var där 6. wille somnade om och jag åt frukost. dom erbjöd mig massor med frukost och frukter. sen somnade jag och william framför tv, mormor bad mig gå och lägga mig i deras säng. där slocknade vi direkt. så skönt att få 2 timmars sömn.


sen fixade jag i ordning mig, smink på och kläder som jag skulle ha. sommarskor på. sen demostrerade jag för mamma hur bilstolen skulle sitta. dom verkade fatta vad jag pratade om. tobbe kom och hämta mig då var klockan 11 något sånt. in till gränby, ingen idé ens att gå ner på stan. väl in på gränby köpte tobbe 2 tröjor och vi sprang in på systembolaget. köpte 2 plattor öl till niklas och dennis. sen köpte vi cider till emelie. jag köpte 3 smiranoff också + att jag hade öl och explor vodka. haha, dom tyckte ja var knäpp som blandade groggar med 50/50. hälften sprit och hälften groggvirke. men vafan. jag har alltid gjort så. jag tycker inte de smakar något annars. hm, var hos emelie och niklas vid 13-tiden och jag, tobbe och niklas åkte och köpte bränbollsrak och lite annat. vid 14 något sånt öppnade vi första ölen. sen var vi igång. vid 16 tiden strömmade de in mer folk och vi gick ner till bmc planen och spelade fotboll. haha, mitt lag losade. vi käkade pizza. tur att jag dela med anders.


efter de så åkte vi ner på stan, in på people. de var en ganska så lång kö, men sevens köer slår ingen tycker jag. de kunde så enda ner till röda lyserna typ. jaja, där inne träffade jag ullis och fredrik. de var jättekul! vi dansade hela tiden. jag vart bjuden på drinkar där inne så de var ju snällt de med. tacktack! efter en tid där inne upptäckte jag att jag behövde käk. (hade bara käkat frukost,skulle ju få mat hos mormor o morfar om inte tobbe va så stressig). man kan ju inte dricka på tom mage. dock var de föresent att tänka på de. men jag tror vi gick ut från krogen vid tolvtiden och sprang till mc donalds. fick gratiskäk där med. tack! sen gick vi omkring lite på stan och leta rätt på en del folk vi var med. man hittade dom till slut. sen kom bussen och då skulle vi på den. marie lämnade av oss i vansjö och man vaknar upp utan lilla william. saknar honom mycket. ska hämta honom idag. mammas hjärta.

Inga kommentarer: