torsdag 19 juni 2008

städkick

japp, fick en städkick sådärr klockan sju på morgonen imorse. de började med att tobbe kände sig risigt och stannade hemma ifrån jobbet. är hans dumma allergi som strula till de för honom. självv var jag pigg och glad. tobbe tog hand om wille medans jag donade. jag städade hela nedervåningen. började att plocka ur allt ifrån kylen. plockade ut skiorna och diskade dom, torkade innuti och gjorde fint. de doftar och ser bättre ut nu. sen damsög jag alla rummen utom kontoret där ser de ut som en bomb. ska ta de nästa gång + övervåningen. träffade på 3 stora spindlar under min städdag. fy hatar spindlar. slog på tvättmaskin och hängde, gjorde rent alla köksbänkar, städa bort allt dam, gjorde snyggt i badrummet. svabba golven, tvätta toam, bytte ut allt på skötbordet, rensa papper osv. jag kan få sån där kick ibland. ruksigt skönt att få sånna tag ibland. blir så nöjd med dagen då.

handlade idag med. ost, grillningsmat, mjölk och lite lätt.. blir ju grillning vare sig var vi än är. ska til sala idag och hämta ytterligen tackkort hos benny. ska bli kul att se hur de såg ut. folderna har kommit. fy vad dyra dom var. 360:- för 16 kort. men jag tycker allt sånt är dyrt. om ja hinner ska ja in på lindex och i blomaffärn och kika. riktigt mysigt med blommorn nu tycker jag. syrran lärt mig att fasta fört. vi håller på donar och grejjar och flyttar rabatten på andra ställen. men ja är inte så förtjust i idéen. vi ska göra dagvatten osv. tobbe har hyrt grävmaskin igen jobbet nästa helg. idag flyttade vi rabatterna bara.. imorrn är de midsommar. kanske hinner lite med på morgonkvisten. de återstå att se. wille somnade när vi höll på här ikväll ute. han sover fortfarandew. är bra att va ute och sova =)

glad midsommar.

Inga kommentarer: