måndag 15 september 2008

De blir aldrig som man har tänkt sig!!!

oj,de var nog de jobbigaste i fredags. jag var så less på allt. och ännu mer på personens ord. ju mer dom tjatar ju mer jag blir ledsen. jag ska ta körkort,men inte idag,imorgon eller nästa vecka. de kommer dröjja ett tag. jag ska ju ha dagar jag kan bara åka iväg och övningsköra och pengar. ingeting är gratis. tur att jag kan jobba lite nu och spara. jag jobbar hellre någon gång i veckan än att sätta william på dagis när han är 1år. jag vill vara hemma med honom så länge jag kan. tills han kan prata och vuxen kan förstå honom,äta själv och inte anväda blöja. den dagen kommer de bli av. men vill helst vara hemma länge med honom. dagis är inte min grej. jag gick hos dagmamma när jag var liten. kanske är van med de eftersom min mamma var dagmamma också. dock gick jag inte hos henne utan en som heter gunvor. hon var snäll och hon hade inte alls många barn att ta hand om samtidigt,men jag vet inte hur de är i heby!?

idag blir de step-up. tobbes mamma ska skjusa mig dit. tobbe måste jobba över tyvärr. så william ska vara i en timme med vivi uppe hos oss är de bestämt. är fortfarande sjuk. men inte alls dårlig som förra veckan då jag låg som en zombie. tur att de finns nässpray och alvedon iaf. hm,håller på kollar efter en kombi vagn som William ska få i 1års present av sina farföräldrar. vet inte riktigt vad jag ska välja på. måste nästa åka till babyland för att undersöka denna sak. är de någon som kan rekomendera? jag vill ha en vagn som man kan fälla ner helt så dom sover i men som är liten och för de mesta dom kan sitta i. ni förstår nog hur jag menar? hojjta till om ni vill rekomendera.

nu i veckan blir de ganska lungt. ska jobba 6-14 på fredag. sen efter de är de raka vägen hemmåt. i helgen vet jag inte vad vi ska göra. men är sugen på att ut och käka och gå på bio eller något. annars funderar vi ev på åka till Gävle där Ullis (min barndomsvän & granne i alla 18år) och Fredrik som nu pluggar där uppe på att åka och hälsa på dom och sedan åka till Valbo köpcentrum när vi endå är i närheten. så spännande. jag har aldrig sett hur dom bor heller. ska bli kul att åka upp dit. är nu inne på min andra säsong av sex and the city. å,vad jag älskar den serien. den är så BRA. lovely stuffs. tänk att få åka dit en vacker dag.

min syrra är bra nära nu. hon får sin bebis när som helst. spännande. hon har haft lite förvärkar osv. å, jag längtar som bara den tills den ska komma. då får william sin 3:e kusin. ska kika lite på williams kläder som hon ska låna och lite andra grejjer. hihi,å snart så! nej,ska fixa och dona lite inför kvällningen. ska iväg och träna lite på step-up. ska fixa så jag tränar hemma på mina träningsaker varje helg med och promenaderna med William med,dom ska bli bättre. har varit lite små kassa eftersom vi har legat i sängen och varit sjuka.. wiiiiie. Love Jannice

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hej..
Om ni ska åka upp till ullis o freddan, kan inte vi få följa med då.. om de går för stefan plus om det går för er.. Dem har nämligen frågat oss om vi ville komma upp, men vi har sagt ja o vi vet inte när vi ska åka dit.. Men hör av er om ni vill ha med oss :D

Sen tycker jag du är super snäll som lånar ut kläder åt mig till bebben.. =)
HÄlsa fsmiljen..
puss