fredag 19 december 2008

Hallå,lite julstämmning då?

God morgon! Kom hem ganska sent igår så jag bumsade ner i sängen direkt. Å,såklart var Wille vaken och busig som vanligt. Trodde småpojkar skulle sova vid den tiden. Men icke. Tobbe har väl ändrat lite på hans rutiner antar jag. Hoppas de inte blir så denna dag. Vill ju ha honom i säng tidigt så han går upp skapligt dagen efter. Han sover ju till typ 10,30 annars. Jobbar till 20 idag. Skönt med tanke på att de är fre. Hade inte velat jobba så länge om de var fre annars. Nu är de ju bara 5 dagar kvar tills julafton. Detta år kommer bli annorlunda. En liten buspojke ska ju fira sin första jul ju. Vi har inte köpt så mycket julklappar i år. Han förstår ju endå inte och kommer ju endå inte komma ihåg. Vi kanske har köpt 5-6 st eller något. Sen ska ju en del vara som 1års present när han fyller i januari. Han får mer paket när han blir äldre. Har varit dårlig med bilder på bloggen här med. Men de kommer när jag har tid och lust. Haft så mycket att göra. Städat och tvättat. Sånt som inte Tobbe kan göra. Då blir de fullt upp. Om jag hade varit hemma så hade jag haft mer tid.... Eller om Tobbe kunde tvätta och städa. Men nix. Ikväll ska han jobba på hotellet. Marie och Uffe ska ha med William upp till Tobbes farfar och äta gröt en sväng. Hans sambo hade dött. Hon åkte ju på en järnblödning eller vad de var. Så alla dom skulle åka dit ikväll. Sen så vid 21,30 beräknar jag att vara hemma. Då är de bara att mysa med skrutten. Tänk så hårt han kramar mig nu. Han har blivit en riktigt krampojke. Han blev de reält efter han fick öroninfektion osv. Sen är han mammig också. Typ ingen som får honom att sova om nätterna förutom jag,eller ja han somnar för dom andra med. Men de går extra bra när mamma är med. De kan vara lite strongt när man inte är hemma och han jobbar. Var är snön då? Jag vill gärna ha snö på julafton och juldagen. Men sen kan de lika gärna vara bra. Känns inte alls som de är jul om 5 dagar. De känns mer som höst eller något typ. Så de är lite drygt sådärr. Hoppas de blir lite snö nu. Jag vet de är jättemånga som inte vill ha snö. Men 1 till gång bara? Fast då tänkte jag på mamma. Hon vill inte ha snö och de förstår jag. Dom har ju så mycket att skotta om dom får en reäl dos av snö. Så de är lite tufft. Men ja. Nej,ska äta frulle,borsta tänderna och klä på mig. Ladda lite inför julen här. Love

Inga kommentarer: