måndag 29 december 2008

Jakobsberg

Hallå! Wille somnade sent igår för vi hade gäster av Erik och Victoria. Men han somnade till slut. Lill skrutten är ju van att de ska vara tyst om nätterna. Men de gick fint endå. Vi spelade vårat spel som vi fick i julklapp av mamma och pappa. Gud vad jag älskar de spelet. Man kan ha riktigt kul med de. Ska beställa nya brickor sen någon gång som man kunde. Dom sov över här också. Trevligt,trevligt. Åkte till Jakobsberg och var in på IKEA. Jossan (Tobbes syster) fick ta hand om lilla William hos Vivianne och Arne medans vi åkte dit. Vill ju inte dra in honom i nya sjukdommar osv. De gick kanon. De blev en lång dag för Wille där. Han fick tillbringa hela kvällen i Heby. Vi kom hem till kvällsmaten men Marie (tobbes mamma) fick inte igång bilen så bärgningsbilen fick komma. De var därför vi fick stanna så länge där. Men de gjorde inget. Wille roade sig mycket. Han fick ju leka med sina kusiner och sen fick han diska. Han hade förklädde. Så söt så! :) Usch,mitt år 2009 måste bli bättre än detta år. Jag har varit en soffpotatis typ. De var väl bara för man var så "klumpig" under graviditeten typ. Hehe,men de ska de bli ändring på. De ska jag se till. Tvättade 4-5 maskiner igår och torktummlade och veck ihop. De går så fort och lätt när man har William. Han är en underbar liten krabat. Så snäll så. Bara går och donar med lite saker och så. Han är så snäll så. Man hinner med mycket när man är med honom. En hjälpsam lite kille. Idag damsög jag köket,badrummet,hallen och tvättstugan. Ska damsuga vardagsrummet senare. Tobbe renoverar där inne så jag vågar inte röra något annat än TV´n. Imorgon blir de svabba lite med och städa mera. Ska rensa massor med saker som jag inte vill ha. Vi får se hur de går med den saken. Jag vet inte riktigt om jag får så mycket tid till de eftersom Tobbe ska renovera. Vi får se om han kommer någon vart med de. De har stått ett tag nu med de. Jag vill börja måla nu. Tråkigt med furu. Jag hatar de. Vill sätta färg på de hela. Sllänga upp tapeter. Dock vill jag inte ha dom mörka längre som vi redan har. Men antingen kommer väl dom upp i kontoret eller så sätter väl Tobbe upp dom endå där. Jag vill måla hallen också. Få undan de värsta. Men de kommer så smånigom. Idag när vi var på IKEA så hittade massor med fina saker,som inte ens finns i katalogen. De var skojj. Hittade snygga kök som jag skulle kunna tänka mig ha. Man skulle ha fast jobb nu alltså. Tänk vad de kan göra mycket. Man får drömma lite. Ska kolla lite på inredning och så nu på internet. Love

2 kommentarer:

Jessica sa...

Vart tusan ligger jakobsberg.. jag trodde ni skulle till IKEA i uppsala..hihi :) men icke.. hehe.. ja undrar va lilla wille önskar sig i present?? Puss

72,2 i min barndomsstad sa...

Det är bra att drömma bort ibland....men sen kommer verkligheten i kapp en. Men man mår bra av drömmar. Roligt att höra att du hinner med massor med Wille, att han donar och har sig. Själv kan jag intyga att jag kommer inte hinna med mycket när jag är med Wille. Pussa på lillprinsen från mor.