söndag 25 januari 2009

En del tankar!


Hallå!!Mamma och pappa lånade hem lilla William från igår,ja eller jag frågade dom om dom kunde ta honom. Både jag och Tobbe var trötta och behövde träffa vänner och sova. Så dom tog honom. De tyckte jag var snällt. TUSEN TACK! Hm,en del kommenterade förut att vi lämnar bort William så mycket. Men de tycker inte jag. Man lämnar kanske bort honom 3 dagar av 30 i månaden. Är de mycket? Om man säger så här dåra. Man måste ju få ta hand om sig själv också? Man kan inte bara vara hemma och byta blöjjor,mata barn osv. Man måste träffa vänner med. De är viktigt tycker jag. Annars mister man allt. Man träffar ju sina barn iaf dynget runt. Jag tror jag skulle bli koko om jag aldrig fick träffa vänner. Man skulle nog bli chokad av att se en bil eller nått. Haha,nej men förstår ni mig? Jag tror säkert de finns människor i vuxen ålder som lämnar bort barnen hos far och morföräldrarna också. Men där kan dom inte kommentera något? Hm,förstår inte varför en del ska lägga sig i vårt liv. Jag menar dom vet ju ingeting om oss. Vad vi jobbar med,hur vårt liv funkar osv. Blir faktiskt lite upprörd om jag ska säga de. Dock aldrig nära vänner har kommenterat. Bara några som är nyfikna. Men egentligen bryr jag mig faktiskt inte om sånt. Men denna gång var jag tvungen att få förklara varför vi lämnar bort honom och de var ju för vänner,trötthet och lite tid för oss själva ibland. Man får ju aldrig någon tid för något nästan när man har barn. Man ser bara på dom närmaste. Man tycker liksom att kunna tvättas 2 maskiner om dagen är bra. Haha. Man hinner ju dubbelt så mycket när man är själv också. Hm,ja egentligen ska jag väl inte lyssna på någon som inte ens känner mig eller mitt liv. Jag tycker iaf inte de är konstigt att få umgås med sig själv och sina vänner några ggr utan barn i månaden är dumt. Skruttis somnade sent. Eller egentligen somnade han runt 21 tiden. Men när jag hade fått honom att somna så vaknade han igen. Inte för att jag hörde något gråtande när jag var inne på toaletten. Han knallade ner från sängen och ut. Haha,jag kollar ut och där står ett busfrö. Han springer in i sitt lekrum (Han sover ju i vårat rum). Tobbe vill ju de och de är ju bra att ha honom i närheten så han inte gör illa sig vid trappan eller något. Jag har tjatat om grindar och så. Vi får väl se om de blir de en vacker dag. Man vill ju inte att han ska ramla ner och slå sig. Men nu har William äntligen somnat. Blir lite dårliga rutiner när båda vi är hemma. Vi båda har olika tider. Men sovklockan är iaf ganska så bra. Eller ja,den är kan ju vara bättre. Hm,vet inte riktigt vad jag ska skriva om. Lite svårt och så. Har varit en lång dag idag. Catarina (En av Williams gudmor och Willes pappas sysling) var här idag på fika för Wille fyllde ju för ett tag sen. Han fick massor med pixiböcker. Han älskar att läsa sånt. Han fick en av mamma och pappa idag med. Hihi,vi ska samla på sånt. Dom är bra att ha i bilen eller var som helst. Längtar som bara den till IKEA nyöppnar i Uppsala. Sjukt kul! Jag tror jag och Jessica ska dit då (men ska fråga först). Tobbe lär väl inte vilja gå med mig. Nej,ska väl kolla vidare lite här. Godnatt! Love

2 kommentarer:

Jessica sa...

Hej hej söt..

Jag följer jätte gärna med när nya IKEA öpnnar, de ska bli kul.. :)

KLart man ska få hitta på roliga saker när man har barn :) man kan ju inta bara sitte hemma varje helg. Så någon gång kan man ju lämna bort dem, sen tycker jag att du brukar ju inte lämna bort pyret så mkt, finns dem som lämnar bort dem varje dag..

puss på dej sötnos <3

72,2 i min barndomsstad sa...

Du kan ju hälsa dessa nyfikna människorna som tycker att du lämnar bort William för mykcet - ATT det är bättre med pigga och glada föräldrar ÄN trötta och orkeslösa. Men de som är nyfikna har säkerligen inte egna barn. Vänta du bara till de får det.
Men efter detta så kan man ju bli lite skraj vad det gäller Jannice Bond.
Puss Mor