måndag 26 januari 2009

skruttfeber!!!!


God kväller! Skallen är trött. Man borde sova. Hihi,mamma tjatar fortfarande på oss "ungdommar" att vi ska gå i säng tid. Hm,de blir aldrig någon rutin på den saken. Sova får man göra i graven. Haha. Men min mamma har faktiskt rätt om de. Men vi är lite dårliga på de,lika dårlig som mamma är på att vara uppe om nätterna (då talar jag inte om när hon jobbar dåra). Fast egentligen så vet jag inte hur de är nu. Hon kanske har ställt om sig helst sen hon jobbar natt eller något. Jag ska jobba nu torsdag och fredag som kommer. Blir efm pass. Ser inte ett dugg fram emot de. Visst de är kul att träffa arb.kompisarna. Men tiderna är lite dårliga tycker jag. Man vill helst sova sängen då. Speciellt när man har en liten skruttunge hemma. Hihi,han har lärt sig säga "docka" idag. Haha,inte för att han har en docka och aldrig kommer få de för sin pappa. Sötskrutten min. Skruttis vaknade med lite feber imorse. Var inte så farligt. Han var pigg,åt och lekte.Sen var i Västerås idag med Adam och vi. Adam skulle ta vacination mot Hepatit a och b. Så då knallade jag,Tobbe och William på stan en stund. Sjukt sugen på köpa en massor med kläder. Men tack vare Tobbe så gjorde jag inte de. Haha,var lite feg där som tur var. Hm,men jag kanske kan önska mig något presentkort eller något när jag fyller för jag behöver fylla på min garderob med jeans och tröjor. Där är de tvär slut. Massor med kläder som man inte kommer i,men man spar på som man tror man kommer komma i en vacker dag. Vilken dröm alltså. Om de vore så lätt. Åkte hemmåt senare. Vi är så duktiga på göra egen mat med nu. Förut köpte vi typ alltid en sallad eller så när vi var ute. Men vi har börjat tänka om lite där. De är också bra. Var och köpte två filmer idag med "Den man älskar" (Sjukt bra film,sorlig alltså) och en klassiker "Mauriel bröllop". Den tittade vi på när vi var mindre. En såndära småful film. Men hon är i själva veket rolig på något sätt. När vi kom hem var William kramig och han hade sovit massor i bilen och vagnen med men vi tänkte ju inte så mycket på de. Tog tempen dirket för han verkade hängig och var turstig som bara den. Så han hade 39,1 graders feber. Han fick en alvedon och somnade som en groda i min famn. Så söt så! Nu sover han sött i sin säng. Där sover han bra. Han älskar den sängen. Visst tycker han de är läskigt att sova själv och så ibland men vilken ungen gör inte de?:) Nej,ska väl natta snart. Love

1 kommentar:

Jessica sa...

åh stackars wille inge kul att ha feber, hopas den har gått ner nu

Hihi.. jag du får skriva en önseklista sen av du önska ri födelsedagspresent.. :)


Puss puss