tisdag 10 februari 2009

Uppsala hela veckan!


God morgon! Ännu en lååång vecka. Ska nämligen jobba kväll tis,ons och tors och ev fre. Vi får se hur de går. Jag hoppas de kommer gå bra. Trist med kvällsveckor faktiskt. Men pengar är pengar. Får matlåda av min käre mor idag så jag slapp till laga något extra. Maten vart uppäten igår kan man ju lungt säga. De var en hunrig karl som var hunrig. Då pratar jag inte bara om Tobbe utan lilla William också. Han var stor i maten igår. Magen vart stenhård. Han verkade gilla den så de var kul. Kul att man kan ge dom riktig mat. Trött på matburken och även William. Han slänger ifrån sig skeden eller spottar ut maten ibland. Han gillar inte burkmat. Men visst de funkar ibland. De är ju en bra sak man kan ha med i skötväskan bara. Ja,jag ska packa lite tills Uppsala. Ska nämligen vara borta i några dagar ifrån William. Hur nu de ska gå? Jag kommer sakna honom så mycket så jag vill bara hem. Så jag lär packa lite kläder,saker osv. Måste beställa färgningstid i Uppsala. Klipptid har jag redan fått hos Hanna. Hon får nämligen inte färga mer än 2 st på salongen eller hur de var. Men de är ju förstårligt. Dom är ju ca 15 pers (?) som jobbar i Gränby på frisör Ohlsson om inte mer. Man förstår ju hur de är. Många som kommer dit på deras fritid eller något. Så jag ska färga mig i Uppsala på Figaro eller Ragdoll. Komiskt att dom grymaste salongerna har kattnamn. Något av dom ställerna. Vi får se hur pengarna räcker till med. De är ju plånboken som avgör. Jag hoppas verkligen jag kan färga för en billig peng. Ska väl käka frulle snart. De är dock lite tomt i vårat kylskåp. Men de är tur William har mat på bordet iaf. De är så tråkigt med Tobbe. Han vill aldrig handla. Han är inte som Stefan. Jessica och Stefan storhandlar ganska ofta vad jag fattar de på deras kyl och frys. När man kommer dit ser man bara en massor med mat,frukt och grönsaker. De tycker jag är bra. Tobbe är en sån som bara köper några varor åt gången. Sen om man ska köpa en frukt eller något annat då säger han "vad behöver du den till"? Och om jag ska välja en god juice. Så säger han "Ta en billigare". Haha,meeeh ska jag ta en äcklig juice då?!?! Haha,han är lite rolig. Fast han gillar ju inte shopping överhuvudtaget. De blir ju aldrig bra när han ska handla. Man får tvinga dit massor saker som man behöver i grytor,soppor osv. Annars köper han bara basvaror som mjölk,lite mat och barnmat. Hm,ja jag önskar verkligen han var bra på att gå i affärn och handla. Men den biten får jag kanske ta hand om sen?! :) Mailade iväg ett mail till Heby kommun angående dagisplats i Heby (som vi senare ska nyttja,när vet jag inte). Då skulle hon slänga i en blankett och lite andra saker i de. Sen var de ju bara söka plats. Hm,vi får se när vi sätter i honom på dagis. Önskar att jag skulle behöva körkort först så man kan åka och lämna och hämta ist cykla eller åka buss. Men vi får se när de blir av. Promt fort ska de gå. Men ja,vi får väl se när de blir av en åktur. Hm,är lite less på Heby nu. Ibland önska man att man bodde närmare Uppsala. Men den dagen kommer väl sen kanske?! Kul att man får skäll hela tiden med William fast han är hemma och är pappaledig. Han ska väl kunna klara av att ta hand om barn,disk,städning och sånt som jag gjorde när jag var hemma. De är ju då man hinner med allt. Men om han hade gått upp tidigare så hadfe han sluppit lägga william vid 21 och sluppit att william har varit piggilin. man kan väl lära sig plocka undan sin tvätt iaf? usch,de är äckligt och pinsamt när besökare kommer. nej,nu ska jag sluta vara sur. skönt att man ska sova borta ett tag. Men jag kommer sakna William enormt! Nej,ska fixa frulle nu. Sen packa. Love

2 kommentarer:

Jessica sa...

:) hihi.. jaså tycker du, hihi.. jag skulle vilja ha mer mat i min kyl :) hihi..

vilken färg blir de om du ska färga?
puss

L I N D A sa...

Ja, vi kan spika in ett datum vi åker den 6 mars.. om ni hinner och så innan. det spelar ingen roll för mig, är inte upptagen någon helg framöver. Heltidsmamma? Ska du ha ett barn till, eller vill du bara gå hemma?