lördag 28 mars 2009

Earth Hour


Ja,jag var iaf lite dukig. Var tvungen tända en lampa för Wille vaknade en sväng men nu sover han igen. Ibland drömmer han och vaknar av de. Han sover ju i sin säng och slår i sängkanten ganka ofta. Han är lite van med våran säng som är stor. Men jag vill faktiskt inte att han ska sova mellan oss för då kommer han göra de tills han blir 4 eller 5år,och jag hoppas verkligen inte längre en så. Nej,han ska sova i sin säng. Visst får han sova med oss och mysa på morgonen och så. Men nej,inte sova mellan oss. När man är 1år borde man faktiskt ha egen säng,iaf enligt mig och mitt barn :) Usch,känner mig lite små trött. Tror vädret gör de mesta faktiskt. Jag vill ha sol. Har varit lite små grinig och trött som sagt. Så jag har faktiskt inte varit så pigg alls. Den bästa tiden var väl imorse. Wille och jag sov till 08,30. Sen pallrade vi oss. Jag hatar att bråka om vem som ska ta hand om saker och ting. Tobbe går upp och sätter sig frivilligt vid datorn vid 7 på morgonen då jag tycker man kan passa på att sova när endå Wille Men då vart jag tokig. Sen tycker jag om man redan har varit uppe tidigit så tycker jag man kan hjälpas åt! Nej,då är han plötsligt trött och måste sova. Jag blir tokig på män ibland. Hur plötslig trötthet,plötslig huvudvärk kan komma. Jag kan inget annat än inte tro på sånt. Haha,men sånt är livet. Tur de är lite bättre nu,ja iaf så ville han ta med filmkameran (och den vill jag inte helst att han ska ta med eftersom jag också har betalat den) men de strunat ju han i och alla banden låg i samma kasse sen wille var liten och jag tror alexanders band sen dopet vart kvar i filmkameran och jag hoppas han inte har spelat över något nu för då blir jag galen. minnen ska sparas inte spelas över. Så han vart tokig för att han var stressad (men då tycker man att han kan planera i god tid för de har ju jag blivit upplärd hemmifrån) och jag vart tokig för att han inte planerar innan han åker. De finns massor jag blev upplärd hemmifrån bla plocka undan i disken,sortera tvätten,den som tog sista mjölken slänger den,damsuga osv. Jag är glad att vi fick upplärningar hemmifrån annars hade jag aldrig varit så duktig nu som jag är. Man ser bara skilland på mig och Tobbe. Ok,han är kille men endå. Tycker man endå ska lära sig,eller hur?! Den dagen han lär sig,den dagen ska jag sluta äta rostade solrosfrön. Sånt jag älskar men sånt som inte uppskattas av Tobbe. Fram för allt inte om han hittar frön i soffan vilket är förstårligt. Men jag kan vara lugn. De kan nog ta tid de hära. Jag fick iaf två kjolar,en mössa,trosor och leggins. Sen köpte Tobbe pyjamas till Wille och en jacka till sig själv och solbrillor. Vad han nu ska med tre stycken?! Han kan ju knappast använda alla samtidigt! Men men :) Var ju på IKEA och köpta hylla på fynd. Betalade 400:- ord.pris 900:- så de var bra. Den hyllan var faktiskt inte alls i dårligt skick. Hittade liten repa när vi kom hem. Men inge farligt mer en så. Nu är den uppmonterad igen. Åkte till barnenshus också och köpte en grind för trappan. ÄNTLIGEN! Som jag har längtat. Så den monteras nog imorgon. Nej,ska kolla runt lite på internet och sedan i sängs tidigt tror jag. Jag fick en del kommentar att jag var smal. Ja,jag kan iaf säga att jag har gått ner -5kg vilket jag är stolt över. Men mer ska de bli. Love

1 kommentar:

Jessica sa...

Åh hela 5 kg, inte dåligt de.. jätte bra snuttan.. fortsättt så :) a duktig du är.-.

vi va rpå gränby vid 18.45 tinden.. när va ni ddär då??

Puss