onsdag 11 mars 2009

Jävla bussjävel,får man säga så?!

För de första vill jag bara säg att jag hatar BUSSAR men jag trodde jag gillade att åka buss. Eller gilla och gilla. De var OK! Inte förensens i tisdag när jag och William skulle åka buss in till Uppsala för att sova hos mina morföräldrar. Marie (Tobbes mamma) skjusade oss och skulle hjälpa oss på bussen. Då vi stod och väntade på bussen.

Marie - gå på du i fram så väntar jag jag här med William så slipper han sitta själv medans du betalar.
Jag - Ja,okej då gör jag de..

Så jag traskade fram och fick ögonkontakt med busschaffisen och traskade bakåt för att ta på William på bussen. Jag hann sätta på mig bälte och sitta en stund på bussen innan Chaffisen ropar fram mig. Jag kopplade aldrig att de var med mig han pratade eftersom jag betalade med mitt busskort.

Chaffisen - Du har inte betalat
Jag - Jo,jag betalade ju.
Chaffisen - Nej,de gjorde du inte.
Jag - Vadå? Måste jag betala för min 1åriga son också?
Chaffisen - Nej,nej,nej!
Jag - Jo,men mitt busskort stämplades ju. Kolla här.

Så visade jag busskortet men såklart ignorerade han de och tog busskortet ifrån min hand och stämplade igen."ÅÅÅÅÅH PITTGUBBE" tänkte jag och vill bara kasta ut en massor med ord. Men då kanske vi inte hade fått åkt med på bussen så jag traskade bak och kollade ut igenom fönstret. Han har väl ingen rätt att ta busskortet ifrån mig heller?! Jag var arg. mycket arg. Men de löste sig till slut. Jag gick till UL i Uppsala och klagade och fick min resa tillbaka dragen. Tur de annars hade en varit utan jobb idag :) Haha.

Kollade runt lite på stan en stund medans klockan tickade iväg. Sen gick vi hemmåt mot mina morföräldrar och min morfar skjusade mig till jobbet. Sen vidare hemmåt. Den natten sov jag inge vidare. William vaknade ganska mycket. Han hade antingen ont i tänderna eller öronen. Mer än så fick jag inget veta. Han var pigg idag som bara den. Men jag gick och la mig 3 timmar så jag fick sova en stund så jag inte var så trött men de hjälpte inte så mycket. Var helt slö i skallen. Bianca (min syrras hund) var där och hon är ju så avensjuk på William när han är där då tänkte jag att jag att jag skulle mysa och leka lite med henne. Vi satte oss på golvet och jag mös med henne. Då såg Wille mig och kasta sig i min famn och pep. Haha,dom är ju för tusan avensjuka på varandra. Så sött så!

Nej,man kanske ska lägga sig igen då. Jag har ont i halsen och jag hoppas att jag INTE blir sjuk. De börjar kännas "kallt" i näsan också som de gör när jag alltid blir sjuk. Nu får jag väl dosera med haltabletter,nässpray och andra grejjer. Nu är jag trött och ska sova. Får se om min lilla son är pigg imorgon klockan 7 med? Hehe,natti natt! Love

2 kommentarer:

Jessica sa...

Jaa vilken dum bussförare.. konstig hamn verkade.. skönt att du fick tillbaka din resa iaf =)

hoppas du inte blir sjuker.. alex är lite förskyld:( inge kul alls.. han snorar..

hihi.. wille o bianca är ju för söta!! haha.
kunde du sova hos mig den 16 mars, eller jobbar du?

Puss puss

Isabell sa...

Åh, vissa bussförare är verkligen bitchiga!! usch!