tisdag 31 mars 2009

Trötta!


Ja imorgon gäller de. Invigning på IKEA. De kommer bli kanon kul. Jag älskar IKEA. Man kan gå där och drömma hela dagarna. De ska bli extra spännande att kika igenom de nya och med Jessica. Konstigt att dom ska riva gamla IKEA med tanke på lågkonjukturen osv. De är väl bara att måla om? Lite billigare iaf? Fick mina deklartionspapper idag. Jag skulle få tillbaka ca 2000:- och Tobbe skulle får ca 8000:- tror jag de var. Men dom kommer väl till midsommar eller hur de var? De gäller att jobba mycket denna månad nu. Denna vecka är dock svårt eftersom mormor är sjuk och Vivi ska vara hos Hanna och Chrille och hjälpa deras barn. Tur man inte har fast jobb för då skulle inte mina dagar se bra ut på fabriken. Jag tror dom kräven att man sällan ska vara borta. Då går de inte bara vara hemma hur som helst heller. På ett sätt är jag glad att jag är timmis men vill gärna ha fast jobb till hösten. Vi får väl se hur de funkar. Sen tycker jag de är löjligt att jag tjänar 20kr/timmen mindre än en annan timmis fast vi gör exakt lika saker. Är de åldern de spelar roll på? Eller? Jag har iaf varit på fabriken 1år längre än honom. Ja,jag förstår inte. Men de kanske ska vara så. Bästa är väl att jag frågar min chef ist. De känns lite diskriminering eller hur man säger. Man blev lite ledsen över att man kämpar så mycket. Men de kanske är så de ska vara? Jag är ju tjej och han är kille... Men endå. Patetiskt tycker jag. Wille sover sött nu igen. Trött kille. Idag har han inte lika mycket feber som igår. Tror de är för att tog igen sig imorse igenom att sova så länge och de gjorde ju jag med. Ikväll blir de något med korv. Har inte bestämt mig riktigt vad ännu. Men vi får se. Korv och mos eller korv och makaroner. Har inte tagit några kort idag heller. Men jag får göra de någon dag. Imorgon kanske :) Love

1 kommentar:

Jessica sa...

Hej hj sötis.
ja i morrn gäller de på ikea..haha.. :) ska bli skoj.. vilken tid ska vi träffas då?? eftersom jana ska bort vid ca 14.30 va de.. måste ringa henne sen..

ang lönen, tog de mer betalt vid ålder, hur länge man jobbart, eller utbildningen.

pusss