tisdag 28 april 2009

Ännu en tråk dag!

God morgon! Eller ja,vi har varit uppe en stund. Vädret är inte de bästa,men heller inte de sämsta. Jag önskar bara lite värme kunde komma hit. Tobbe köpte den rätta färgen som jag ville ha till sandlådan och de jag såg var han bara måla med den gröna färgen. De jag inte visste var att han också målade med den vitaktiga färgen. Men,hallå? Nu orkar jag faktiskt inte bry mig och jag sa att han absolut inte skulle köpa den vita färgen för de går inte att blanda sandlådan med två färger tycker jag. De ser konstigt ut. Så jag släpper de dära nu. Jag orkar inte förklara när ingen lyssnar :)

Idag är de en sån där ”deppdag” igen. Jag förstår inte vad som är fel? Jag som alltid brukar tycka alla bekymmer går bort till sommarn. Man blir piggare och fräschare. Men tydligen finns de något litet kvar som irriterar mig. Jag vet bara inte vad. De enda jag vet är att pengar är väl de bästa som man kan ha nu. De är väl därför en massor jobb görs osv. Jag tycker de blir för mycket och inget familjeliv alls. Jag vet inte när sist vi gjorde något alla tre. Sånt ska man ju minnas?! Som jag sa. Jag är nog lite svartis att jag aldrig hinner träffa folk eller ens ha en egen stund för mig själv. Jag älskar William mest i världen och kommer alltid göra. Men vi mammor behöver också egen tid. Jag har insett de. Alla mammor behöver de vare sig dom vill eller ej.

Har miljontals saker att göra. Men inget som lockas. Varför är de så här? Varför kan inte allt funka atoumatiskt istället? De är väl dags att få slut på denna saga snart…. Nej,ska leka lite med William. Läsa bamsebok och bygga pussel. Hihi,idag sa William Bamse.. “Baaamsche” :) De lät så gulligt så. Försöker lära honom vara utan blöja och så eller åtminstone sitta på pottan mera. Såg på Nanny programmen på TV och de hade några knep som verkade lätta. Vi får se om jag lyckas. Nu ska jag vidare här.

100_8704

4 kommentarer:

Jessica sa...

Hej snuttis :)
Du och jag får ha egen tid kanske i helgen om du vill :) kan vi hitta på något..jag vet var du menar med egen tid utan bebisar.. :)jag lyssnar på dej sötis <3 Puss

Jessica sa...

föresten bra att pott träna wille redan nu :) jätte bra.. och han är så duktig på säga ord puss

Anonym sa...

Kollade in din syrras blogg nyss :) Jag håller på dig! Men tror båda fixar det bra :) lycka till

Stefan sa...

Du och jessica får hitta på något, hon prata om att ni kanske skulle hitta på något i helgen som bio. De låter nice Men jag ska ta hand om lilleman jag. haha../stefan