tisdag 14 april 2009

Då var påskhelgen slut!

Tänk så fort alla lediga dagar går och jobbardagar går saktare. De är lite tråkigt. Tycker de borde vara tvärtom jag. Jag har inte gjort så mycket nytta idag förutom ställt byrån på plats och lagt i alla våra ytterkläder i denna. Vi har olika fack och de är ju bra. Sen damsög jag en stund. Tvättat och hängt tvätt. Plockat och donat lite. Men inge mer nytta. De känns som de fattas att göras något när man endå går hemma och donar. De fattas något. Men vad vet jag inte. Proppfullt i kylskåpet och de tycker jag är bra. Jag blir inte nöjd om vi har 1 liter mjölk kvar. Haha,men nu har vi 3st så de räcker ett tag. Jag vill ha allt hemma nu när Wille också dricker mjölk. Jadu, nu i helgen fyller Carro 21år så jag ska väl dit och fira. Tobbe sa att de här blir din helg. Undrar om han kommer ihåg vad han har sagt då? Brukar ju vara lite sisådär med hans minne. Fiskminne :) Sen ska jag på tjejmiddag på lördag och käka god mat hos Emma. Sen efter denna helg får vi nog ta och lugna ner oss. Jag känner jag behöver fixa på tomt och inomhus. Idag kanske de också blir fålla gardiner. Men är rädd att Wille ska röra nålarna och jag har inga säkerhetsnålar kvar tyvärr. Är så sugen på att göra om och fixa i hallen. Jag hatar furu. Jag vill ha vitt. Ska fråga Tobbe om vi har råd med att måla och byta tapeter där,eller kanske ta lite av dom gamla tapeterna som blev över till v-rummet (fondväggen). För jag vill ha ljust och fint. Så drygt att tända lampan och jag gör gärna jobbet med. Staket ska vi titta ut virke osv på någon dag också. De börjar kännas att de är dags. Så läskigt när William är ute på gården med oss och så rätt var de är traskar han egen väg. Men jag håller alltid koll på honom eller håller honom i handen. Det är så läskigt. Wille ska ju få en sandlåda också och den ville Arne betala (tror han betalade den på åsen). Massor man vill göra. Men sånt kommer senare. Love100_8316

1 kommentar:

Jessica sa...

Såg att du hade fullt upp i helgen, då kan vi komma till dej en annan helg istället :) hihi.
oj 3 mjölk bara.. stefan brukar dricka mkt mjölk så vi brukar ha 8 st liter hemma.. de ärmkt me tanke på att de är han mest som dricker den.. haha..
du har ju gjort mkt nytta då. jag har bara vart på promenad.
pusss