onsdag 1 april 2009

IKEA premiären















Hallå! Idag har man gjort de ena och de andra. Men själva invigningen av IKEA var höjdpunkten. Så jäkla kul att dom har gjort något för oss uppsalabor tycker jag. Vi gick och strosa där och vi trodde aldrig de skulle ta slut. De kommer ta ett tag innan man kan dessa delar av IKEA. Kul att vi träffa min kusins mamma som jobbar där. Jag såg henne nästan aldrig på de gamla delen och nu såg vi henne från första början. Riktigt kul faktiskt. Även hon höll med oss med att de var krångligt att hitta. Vi käkade också där. Man måste ju inviga allt när man endå är där. Jessica tog en pasta med routotille sås och jag vart mer sugen på flott mat så jag tog kottlett med routille,beasås och sallad. Mycket gott. Rekomenderar starkt resturangen. De var riktigt fint de dära. Så de fanns gott och plats. Riktigt kul att dom har fått in nya saker. Man ville liksom köpa massor men avstog från de mesta faktiskt. Jag köpte en byrå som heter malm till William. En vit. Tur de fanns några exemplar kvar. Jessica hjälpte mig med denna. Vi gick och gick och gick. De enda jag tyckte var dårligt var att vi var på andra planen när vi skulle ner. Tänk alla som har massor med saker. Hissarna eller hissen kommer vara populär rent ut sagt. Vi åkte ner hiss men när vi hade klivit in den frågar Jessica lite snällt om någon som har tryckt på knappen åt alla som stod där. Då ryter en gubbejävel (ursäkta språket) och säger "MEEN TRYCK PÅ KNAPPEN DÅ,DE ÄR NOLLAN DU SKA TRYCKA PÅ"!!!!! Pittskalle tänker jag. bara för att du inte får sex av din fru var den första tanken. Haha. Hade lust att säga åt honom att han får gärna ta trappan om han inte gillar IKEA. Hur kan man vara så trög?! Man måste väl få tusan vara vänlig? Jajaja,jag sa aldrig pittskalle eller något annat. Då kanske man hade fått en smäll. Haha. Jessica sa till mig sen. "Nu skulle mamma varit här" :) Hon kan nämligen vräka ut sig en hel del (nämligen de hon tycker och tänker) och jag hade faktiskt inte skämt ett dugg över detta. Vi gjorde ju faktiskt inget fel mer än att fråga om någon hade tryckt? De var liksom första gången vi åkte hiss där,de kan man för tusan kanske räkna ut. Vi ignoerade denna person. Men jag suckade högt och jag vet att han vet att jag hade velat sagt åt honom något. Men glöm honom nu. Åter till mig och syrran. Vi hade iaf en jättebra dag. Tänk att denna dag gick fort. Var en sväng på plantagen också. Största syrran passade lilla Alexander med föresten så vi slapp alla barnvagnar med i racet. Wille var hemma och var med Vivi. Han har fått ögoninflammation den stackarn. Sen spydde han en gång. Men de tror jag mest för att han grät och grät och grät och fick slem i halsen. Sitter och funderar på var en del kort har tagit vägen. Jag blir så trött på att människor ska städa här hemma. Nu hittar jag tame tusan ingeting ju. Tröttsamt. Love

1 kommentar:

Jessica sa...

haha :) jaa joo jag vet.. de var riktigt elak gubbe.. haha.. han kunde väl gått i trappan om han tyckte jag var seg på att trycka på knappen ;) haha.. eller så kunde han tryckt själv.. haha..

snygga bilder sötis.. puss