söndag 10 maj 2009

=)

Igår ringde jag till mamma och pappa å dom skulle till Enköping för att träffa min farfar. Åh,vad kul tänkte jag. Honom har inte jag sett på månader å då menar jag verkligen månader. Jag frågade om jag fick följa med och de fick jag så jag och William följde med. Vi gick in i Enköping på Ica Maxi för att köpa trisslotter å kattmat till farfars katter. När vi väl var där hade han lagat pannbiffar med potatis och grönsaker. Riktigt gott. Sen blev de fikabröd som William tyckte var en riktigt höjdare. Jag tycker pappa och farfar är så lika varandra. Farfar han en sån söt röst när han pratar. En mycket vänlig röst :) Vi åkte mot Heby runt 16,30 tiden om jag inte minns fel?

100_8887 100_8888

Här smaskar dom i fika bröd:)

Mot kvällningen så trodde jag att vi skulle göra ett besök av Uppsala för att gå på bio eller käka på någon restaurang men det blev besök av Hanna och Martin (som jag sa i tidigare inlägg är Martin jobbarkompis med Tobbe). Han känner också bonden Karl-Petter om de var kul att höra?! Hanna jobbar på Akademiska sjukhuset och jobbar på hjärtavdelningen. Men ingen av dom är här ifrån Uppsala men pluggade här. Hanna är ifrån Härjedalen och Martin en bit ifrån Säffle. Jag hoppas dom kommer stanna här för dom är riktigt snälla. Hannas föräldrar har kennel också och inte vilken kennel som helst. Bennersennerkennel :) Denna bild är gammal å snodd,jag vet att man inte ska sno. Men jag ville ni skulle få se hur dom ser ut. Synd att jag inte tog någon bild igår. Hade inte ens tanke på de. Dom är ca 7år äldre en oss och de vart riktigt trevligt trots ålderskillnad. Vi hade mycket att prata om trots att jag inte känner dom så bra. Men vi bestämde att vi skulle ses snart igen och denna gång hemma hos dom i Uppsala. Vi käkade god mat. Pepparbiff med potatisklyftor och grönsaker och café de paris sås tror jag de var.

hanna å martin

Ikväll blir de av till mormor och morfar i Uppsala. Ska bo där tills torsdag morgon. Fredag så skulle Marie ta honom. Hon har tagit ledigt för honoms skull. Så jag lär ju packa massor med kläder idag. Skönt att man har lite tid på sig. William sov hos sina farföräldrar inatt eftersom vi fick besök och hade bokat de sen en månad innan.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Åh va kull. jessica eriksson som gick i min klass jobbar på hjärtavd tror jag de va.. fråga henne om de jobabr tillsammans då :) hehe.. va mysigt ni verkar haft det samt hemma hos farfar med.. tråkigt att jag inte kunde igår.. :( Men vi kan väl ses snart, pussss

stefan j sa...

Va kul att åka till kalle :) ni ser ut att ha de kanon bra.. /stefan