torsdag 21 maj 2009

Östbydagen!

Igår när jag kom hem 22,30 ungefär när Tobbe hade hämtat mig i Uppsala så hade William och Cajsa somnat i Uffe och Maries säng och tyckte Marie att de var bättre att han sov där nu när han sov så fint och sen fick ju vi sova ut. Jag sov till 08,30 var pigg och traska upp. Vid 9 ringde jag dom. Dom sov fortfarande. Imorse klockan 4 hade William tagit fram damsugarn och dom kusinerna hade börjat lekt till klockan 6 fick jag höra. Wille som sover hela nätter annars. Var pigg som helst. Så de var väl bra att jag ringde just då så dom inte fortsatte sova. Tobbe skjutsade mig till Gåvan och jag tittade på när dom alla dom sov. mys :)

100_9032

Vid frukosten så var skrutten bestämd. Han fick yoghurt,macka och gröt. Han åt och åt. Vad så sött. Han sa hela tiden “Den” och så fick han en mackbit och sen “den” och så fick han en sked gröt och så höll de på ett tag. Sen klädde vi på oss och kom iväg i skaplig tid iaf. Hanna skulle klippa en av Tobbe släktingar så barnen lekte i deras trädgård i ruchkanan och sandlådan. Sen var de bara att packa in barnen och åka mot Sala.

100_9060

så idag har vi (Marie,Hanna,Ludvig,Cajsa,William,jag och Vivi) varit på Ösbydagen och kollat på djur. Hästar,grisar,kaniner,kossor osv. William tyckte de var kul att titta på grisarna mest. Han pekade och skrattade. Sen somnade han sött i vangen helt utslagen. Sov som en stock och väl inne på Liljas också. Vi vart bjuden på mat av Marie. Cajsa är bra söt. Hon åt av Maries glass och sa: “Men farmor var är din glass”? “Men den äter ju du på”. Då sa hon: “Ja,men då är den snart slut”. Så sött! Ludde har blivit så stor tycker jag. De är så roligt att se han utvecklas. Nu går de undan. Väl hemma så väntade jag på Tobbe hos Marie och Uffe. Dom smällde i varsin pizza och William gick lös med bara byxor. Rätt var de är står han knäböjd och gråter. Då hade han bajsat. Bra han vet att de är otäckt med bajs i rumpan iaf. Han fattar bra min grabb.

100_9039

Imorgon ska jag,mamma,pappa,syrran och vänner till familjen upp till Rättvik för att bo över natten i Sågmyra. Vi ska kolla på Scotts och Lars Kristerz. De ska bli jättekul även om jag inte är en dansbandsfanatiker. Sångaren i Scotts är bra fin tycker jag. Uffe bad mig kolla om han ena sångaren Peter är rak i ansiktet. Haha,rak i ansiktet frågade jag. “Ja men han ser ut att vara så slät och ha fin hy”. Jaja,jag ska kolla upp de tänkte jag. Jag kommer sakna min lilla skrutt massor men är ju hemma på lördag så de blir bra de. Nej,jag slumrade till vid 19,30 när Wille skulle somna. Hade ju tänkt färga håret som blev nyligen. Hoppas de ser bra ut. Tycker de är jobbigt att färga håret mörkt. Blir såna fläckar i ansiktet. Men har fått tips om att ha fet kräm innan eller balsam direkt efter och gnugga så försvinner de. De ser bättre ut iaf.

100_9050

1 kommentar:

Jessica sa...

har du färgat håret, kul och se.. hihi :) jag skulle emdm vilja.. men mest klippa mig.. men har typ inge pengar,så jag får vänta nu.. vi ses snart..m hihih puss