måndag 29 juni 2009

Mycket som har hänt sen sist…

I helgen vart de mycket. I fredags var vi ute med jobbet i STHLM på grönalund och hade femkamp osv. Mycket trevligt. Vidare till Restaurangen & nattklubben Patricia. Förrätten var god och varmrätten var ingen höjdare. Men sällskapet var alltid kul. Jag kom hem vid 03,30 på fredag natt.

I lördags vart de en konfemation. Blev sen pga ombyggnad i kyrkan så de blev nu. Tur med vädret hade vi iaf. Vi käkade på en jättefin golfklubb där käkade vi buffé. Massor med gott var de. Vidare hem till Tobbes faster med familj och fikade. William vattnade Lenas blommor och hade de skojigt. På vägen hem somnade han aldelles utslagen. Köpte glass från glassbilen med.

Söndag var vi duktiga. Jag rensade rabatten,passade William och lagade mat under dagen. Tobbe slipade båten,satt upp Williams gungor och fyllde Williams bilpool. Så lite nytta gjorde vi i helgen. Jag är ledig imorgon och ska fortsätta med nyttigheter om väder tillåter. Ska nog ta en promenad och städa av inne med. De ser inte klokt ut inne.

Idag på jobbet blev vi kallade till möte. Jag som fortfarande är timmis är inte berörd direkt men detta skrämmer ganska bra alla människor som jobbar här. Fabriken ska varsla 27 personer efter sommarn som de ser ut nu,men inte för att de går dårligt direkt utan av andra orsaker. Vilken chock alla fick. De återstå att se vilka som hänger löst. Jag kan bara säga “Lycka till”!

100_9627

2 kommentarer:

Jessica sa...

Härligt :) mycket roligt ni gjort :) Puss

L I N D A sa...

Om du är timmis är det inte du som ryker först då? Om man bara är extra anställd. Så var det på vårat jobb...