onsdag 12 augusti 2009

10,5 timmar på jobbet!

6740_121232726783_539786783_2935872_5953728_n

Hallå! Trött och sliten mamma trots att jag sov i Uppsala inatt. Jobbade i tis kväll till 22 och la mig hemma hos mormor och morfar. Upp med tuppen var vid jobbet 07,30,ottipad att jag alltid är i tid. Kursen startade 8 prick och vi hade teori. De gick kanon trots fyra fel. Man kan inte pricka allt. Och “uppkörningen” på truck klarade jag med. Undrar om de är lika lätt att ta körkort? Haha,troligtvis inte. Så nu väntas på truck kortet som ramlar i brevlådan imorgon och kommer till Fresenius kanske på fre? Vilken frihet för ALLA på jobbet,men raster,luncher osv. Man är ju annars beroende av dom som har. Kanske dags med körkortet för bil nästa på gång. Tobbe sa att de var synd att de inte var bilkort ist.

6740_121232801783_539786783_2935883_5957066_n

Imorgon är de torsdag och då jobbar jag 14-22. Fredag blir de bara till 20. Lugnt som bara den. På lördag blir de först släktträff hos mamma och pappa. Massor god mat och prat med släkten. Sen blir de lite fest med jobbet och de ska bli jättekul. Var verkligen “länge” sen vi var. De är så kul. Vårat skift har en bra gemenskap. Hittar på roliga saker ihop osv. De är kul tycker jag. Dock är de inte så kul att ta ”farväl” av Linda som ska börja plugga… MEN kul för henne som vill plugga :) Önskar dig lycka till! På söndag blir de inget speciellt. Antar att de är där min städ dag blir av. Tvätta och plocka lite. Ska försöka ut och gå promenad och ev plocka blåbär och göra lite pajer. Skulle behöva träffa lite av mina vänner känner jag. Emma smsa och hörde om jag ville hänga med på kräftskiva i helgen. Men de kunde jag inte :(

100_9433
Erik & Victoria :)

Vill passa på att gratta Erik och Victoria som ska få en liten bebis i februari. Jag var så jäkla glad när jag fick höra de. Så jäkla kul. Love Jannice

2 kommentarer:

Petra sa...

Ett litet tipps om du tycker det är tungt att läsa körkortsteorin så rikta in dig på bara frågorna istället. Jag hade en bok med bara frågor i där jag ringade in alla rätta svar (finns facit) och bara läste frågan och det rätta svaret. Det fungerade för mig. Sen finns det ju så att man kan plugga via datorn också.

Jessica sa...

ett tips ifrån mig, plugga på allt i boken.. de kommer alltid någon fråga om varje kapitel :) sen också tänka på rågorna som petra sa. men observera när de gör frågorna på datorn sen att de kan formellera om dem :) puss