onsdag 18 november 2009

Brownies

Ingredienser
Portioner: 24 st
200 g mörk blockchoklad
50 g smör
2 ägg
2½ dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
1 1/4 dl vetemjöl
1 krm bakpulver
1 påse ca 60 g hackade valnötskärnor

Tillagningstid: Över 20 min
Svårighetsgrad: Medel

Gör så här
Sätt ugnen på 175°C.
Bryt chokladen i bitar och smält den. Ta kastrullen från värmen och rör ner smöret i små klickar.
Vispa ägg, socker och vaniljsocker. Blanda med chokladen.
Blanda mjöl, bakpulver och hackade nötter och rör ner i chokladen. Rör till en slät smet.
Gör en form av aluminiumfolie, ca 20x25 cm. Pensla den med smält margarin och brödströ den. Slå i smeten och grädda mitt i ugnen 20-25 minuter. Kakan ska vara torr utanpå men lite seg och fuktig inuti.
Låt kakan svalna något och dela den sedan i fyrkanter. Förvaras i burk.

Här kommer ett recept på en favoritkaka….

LOVE // Jannice

Ps. Baka med kärlek ;)

3 kommentarer:

Isabell sa...

Gud va sugen jag blev på brownies nu! :D:D

Jessica sa...

mums, skicka några på posten tack :) Puss

72,2 i min barndomsstad sa...

Inte trodde jag att du kunde baka sådana favoritkakor. Vad glad jag blir. Baka mera!
Puss Mor