tisdag 1 juni 2010

Tandläkare

AJAJAJAJAJ,hela dagen i min mun,mitt tandkött. De ömmar och blodar och spotta och äta är inte alls kul. Fy vilka hemska dagar jag har haft de. Jag ringde Marie (Williams farmor som är tandläkare) och fråga om de fanns någon tid idag och de fanns de så på plats var jag hos folktandvården 16,30 lagom i god tid och tid för borsta grabbarna och sånt innan. Man vill ju inte gå in ofräsch. De enda ofräscha var att jag inte han åka hem för att duscha och fixa sig,men men. Fick vänta ett tag men jag läste en skvaller tidning som var en månad gammal. Haha,jag som trodde de vart färska nyheter. Hade en kille som hjälpte mig. En trevlig karl. Dom tittade och kände och de gjorde ont. Tandköttsvägen var infekterad så de är inte konstigt att jag har gått och haft ont. Dom spolade rent med en nål. Haha,livrädd jag blev först. “Va? Ska ni ha en nål i min mun” (bäst å sitta still och blunda). Men de gick kanoners. De stack till lite som en vanlig spruta och de gick på bara några minuter. Efter behandlingen skrev han ut lite tandgrejs till mig samt att de gjorde inte ont i munnen efter. SKÖNT! Ok,de känns lite men de är inte alls som för 1 timme sen. Haha,vilka fantastiska saker de finns nu för tiden. Jag är nöjd och nu ska jag väl se till att de blir fint och rent precis på de där lilla stället. Svårt att komma åt. Men ska verkligen putsa på och få de rent. Sen efter de handlade jag lite på ICA och övningskörde hem. Första gången jag kör bil på dagtid på flera månader :) Jisses vad nervös jag var. De märktes nog. Svetten rann. Nu ska jag käka lite jordgubbar med glass och kolla på matprogram :) Love

1 kommentar:

Jessica sa...

ucsh ja de är jobbigft med ont i tänderna, de vet jag hur de är. min visdomstand brukar spöka litde då o då. puss