söndag 29 maj 2011

Vaba eller inte vaba de är frågan…?!?

De var ett jäkla diskussioner om vaba och inte vaba om barnet är sjukt. Om jag får yttra mina ord så ska jag försöka göra detta de här. Många människor som har nära familjer som inte har jobb lämnar ibland barnet till dem när de är sjuk. De tycker jag är OK (någon gång) eftersom man ibland kanske inte kan vaba. MEN de ska ju inte bli en vana. Man vill ju själv vara hemma med sitt barn om de är sjuk å man ska ju vara de för de väl ingen annan som ska ta hand om mitt,ditt,deras barn när de är sjukt?!? Å,hur ska man bete sig om man aldrig har varit hemma med ett sjukt barn? De är ju bara synd att skicka barnet till någon annan när barnet vill vara nära sina föräldrar. Jag tycker synd om barn som aldrig få ha de så,som kanske aldrig vet hur de är att få vara med sina föräldrar när dom är sjuka. När jag vabar så tycker jag de är en trygghet att veta att han är nära mig och hur han mår osv. Jag tappar kontrollen om jag inte är hemma å vabar :) Så jag säger JA för att själv som förälder vara hemma å vaba istället för lämna bort. Så detta var mina ord :) Nu kommer man väl få hundra kommentarer för att man har yttra sig om själva vabningen då. Jag sa inte att de var fel att lämna bort,men jag sa inte att de var rätt heller.

Kom ihåg,ni är ju själv föräldrar å vet bäst för era barn vad dom behöver! :)

3 kommentarer:

katharina sa...

jag håller med, jag tar alltid vab dag om hon är sjuk!

Anonym sa...

håller med, tycker det är dåligt att lämna sitt sjuka o smittande barn till nån annan, särskilt om det är magsjukt.

Emma Holmudd sa...

Håller med dig. man vill ju ha sin unge hemma om den är sjuk, så är det bara. kram