söndag 30 oktober 2011

Mockaruta

Jag har försökt mig på att göra
Mockarutor,ja eller kärleksmums som vissa säger att de heter. Men har aldrig fått den särskilt perfekt. Antingen för torr eller för kladdig.


Igår när jag bakade den blev den för kladdig. Tror de blev lite
För liten gräddning eller för mycket av någon ingrediens eller något. Så jag kylde ner den i kylskåp å då vart de bättre konsistens :) den smakar ju exakt som mockaruta å de är väl huvudsaken. Hade en riktigt god mörk kvalitet choklads glasyr! Mums!


Åå, såklart när man bakar med barn ska man ju göra de lite roligare med blå färgad kokos. De gillar William. De blev en riktig succé. Vi glömde bort min polkagrisglass så idag ska den testas. Usch,ligger på soffan å vilar å hoppas på att somna en stund. Den här veckan har varit jobbig med sjukdomar å jag är inte riktigt komplett :( ibland känner jag mig helt slut å ovilad när de är så mycket... Typ utbränd eller något liknande? Nej,men jäkligt trött då jg har sovit ut?? Skumt! Pussar! :)

Jag älskar min familj å vänner över allting annat! Puss på er!

- Posted using BlogPress from jannices iPhone

1 kommentar:

72,2 i min barndomsstad sa...

Åk till jobbet i morgon och då kommer du säkert att bli bättre. Just nu tror jag att din kropp har för mycket bekymmer - därför bra att bryta lite och jobba. MEN var noga med sömn och mat. Puss mor