tisdag 25 februari 2014

Luncha & stickning

Usch,på eftermiddag började jag må illa.
Har väl tryckt i mig för mycket lunch hos svägerskan.
Hon bjöd på grekisk sallad med tsatsiki.
MUMS,MUMS,MUMS.
De var omtyckt av hela min familj.
Vi var där igår också och kusinerna busa och lekte lite.

Var ner till garnaffären.
Nu ska Tobbes mormor sticka detta mönster (bilden nedan) till min bebbe.
De blir i samma färger fast inte den gröna utan en annan färg.
Tror den blir bra.
Egentligen så ville jag ha ett annat mönster men den stickbeskrivningen var slut.
Så då fick jag köpa mig denna.

Enligt min barnmorska så ville hon inte att jag skulle fortsätta jobba natt mer.
Jag står stilla på min vikt och just nu händer inget.
Den rörde sig inte alls samt att bebben var liten.
Så från och med nu jobbar jag bara dagtid och kvällstid.
Slipper sjukskrivning för de vill jag verkligen inte bli igen om jag kan undvika.
Hoppas de hjälper mig och min yrsel,illamående med att jobba såhär iaf.

Nu måste jag ansöka om gravidpenning.
Har aldrig skrivit i såna papper så har ingen koll riktigt.
Men vet lite vad som ska innehålla.
Men inte lätt att få barn igen ;)

901-1449

2 kommentarer:

baraetthem sa...

Men nej stackare.. Hoppas du snart mår bra! Och bra att din barnmorska säger ifrån, det är så lätt att man jobbat på fast men inte mår helt bra. Så var rädd om dig och din lilla bebis:) Så fint de stickade kommer bli!
Kram fredrika
(vi vet inte vad det blir, men är såå nyfikna nu på vem det är därinne:))

Lotta sa...

Sv: Jaha, då förstår jag! Jag trodde först att ni hade planerat in något nu när du lade ut alla fina bilder :) Men härligt att kolla igenom lite inspo också, så man vet hur man vill ha det när det är dags sen :)