torsdag 13 februari 2014

Tankar om framtiden..


Hej,god morgon ni som inte har varit uppe ett tag.
Jag är verkligen dötrött här.
Man sover så dåligt när man är gravid.
Drömmer ibland drömmar som man inte vill vakna upp.
Ibland blir de mardrömmar som man genast vill vakna upp från.

Bebisen sparkar på bättre nu tycker jag än förut.
Nu börjar man känna rörelser någorlunda regelbundet.
När jag äter något med socker får bebisen sockerkick och börjar boxas ;)

Bebisen väger ca 244 gram
Bebisen är ca 20,4 cm från hjässa till fot
Jag har klarat av 48% av graviditeten.
Jag har 145 dagar kvar till förlossningen.

Ju mer jag tänker tillbaka på förlossningen ju mer blir jag lite rädd för den?!
Vi hade väl en bra förlossning med W tror jag?
Men att inte veta hur man ska krysta med en sån hög dos epidural i ryggen fick mig lite panikslagen nu.
De var säkert tio barnmorskor inne i rummet den dagen.
Dom babblar,en ena säger snart blir de kejsarsnitt om den inte vill komma ut med sugklocka.
Han kom ut med sugklocka till slut.
Jaja,jag tänker för mycket.
En förlossning är inte sig lik en annan...

Hur var er förlossning?
Skrev ni någon förlossningsberättelse?

4 kommentarer:

Mor sa...

Oj vilken liten bebies du har! Jag säger det nu att allt du behöver tänka på är att se till att vara lugn och äta rätt och sova så bra det bra går, sedan kommer den lilla krabaten komma ut på ett eller annat sätt. Det bästa är om man kan föda normalt, slippa kejsarsnitt osv.
Tänk dig att din mamma klarade detta och då skulle två tjejer komma ut. din tvillingsyster kom först och sköterskorna frågade din pappa vad den lilla tjejen skulle heta, Jessica sa han då medans jag försökte att återhämta mig och vila tills nästa bebies skulle komma. MEN då kom doktorerna och barnmorskan med ultraljud och syrgas för att vara 100% säker på att det lilla livet som låg kvar i magen skulle mås bra. Efter 23 minuter tittade du ut. Det var jätte jobbigt - men ville inte ha så mycket bedövning och sådant utan härdade ut så att jag skulle må bra efteråt. Tyvärr tappade jag mycket blod och fick därför lite nytt blod på påse från någon snäll och omtänksam människa som var blodgivare. Det var helt underbart att se två stycken små eller rättare sagt normalstora bebiesar. Minns den dagen som om den vore igår. Puss mor

Lotta sa...

Sv: Tack så jättemycket:) Nu finns resultatet uppe på min nya frisyr ;)

baraetthem sa...

Jag förstår precis vad du menar.. Jag försöker att inte tänka på det och gör jag det ändå så tänker jag att det klarar så många kvinnor och har gjort i alla tider. Så det kommer gå bra, och belöningen är ju värd allt. Men visst, vägen dit får en vrida sig lite..

Kram fina du!!

Pauline, gravid med lillebror till Nova sa...

Jag hade en väldigt jobbig förlossning men ändå längtar jag väldigt mycket tills det är dags igen. Jag minns så väl att när vi kom upp till BB och ringde hem så sa jag direkt att jag skulle lätt göra om det direkt igen. Måste vara för att ingenting slår den där känslan när bebisen är ute och man mår upp den på bröstet =)

kram