tisdag 18 mars 2014

Halsfluss...



Nu är de synd om sonen min.
Halsfluss och en envis förkylning.
Han har haft feber,jobbig hosta och rinnande näsa.
Febern ger sig inte och det är läskigt.

Han fick lämna blodprov och halsprov idag på vårdcentralen.
Det visade sig halsfluss och vi fick antibiotika som vi ska ta 10 dagar,3 ggr om dagen.
Önskar att Tobbe var hemma så han kunde hjälpa mig med medicinen.
De är inte en lätt match.
William är precis som jag när jag var liten.
Envis på att inte vilja ta medicin.
Men jag tror jag var lite värre.
Stolt ändå att han är duktig att testar.
Man får ta lite av knep.
Frågade doktorn om man kunde få blanda ut med något.
Koncentrerad saft kunde man ta.
De funkar bättre.

Nu hoppas jag att jag slipper detta.
Men det är svårt att undvika när man ska behandla och fixa med honom.
Han blev lite piggare mot kvällen och avslutade kvällen med tv-spel.
Nu ligger han bredvid mig och sover sött!
Hoppas han får sova gott inatt.
Kramar