torsdag 28 augusti 2014

Lite shopping till W

Idag efter William´s skola åkte jag och barnen och shoppade.
Felix låg och sov den mesta tiden.
Jag var på jakt efter jacka och termobyxor.
Men inget som jag var ute efter fanns.
Jag hade dock kollat in den nya overallen från Kappahl.
Den i turkost,grått och petrolaktiga färgen och den fick de bli eftersom William älskar turkost.
De blir väl kanske sista året som han använder overall?
Men han var med på noterna i alla fall.
Han kommer använda både och i alla fall.


Sen blev det ett par snygga höst skor i grönt och svart läder.
Nu är det bara vinterskor och stövlar som ska köpas in.
Det får vi ta vid ett annat tillfälle.
Hur gör ni?
Köper ni vinterskor plus fodrade stövlar att ha i kalla väder?
Jag är lite fundersam...
Om han bara kan gå i sina ofodrade med raggisar i?
Men det är smidigt med fodrade och förra året hade vi världens bästa stövlar som han tyvärr växt ut.
Får se om jag köper dessa i år med.
Det återstå att se.


Han var väldigt mycket glad över att få dessa skor..
Och grymt snygga var dom också.

William fick en ny klocka med.
Hans gamla var trasig och det kändes som han behövde en ny.
Den ska han få ha varje dag nu.
Till och med på dagis hade han förr så nu ska den användas i skolan.
Ja,för om man inte har någon klocka på armen kan man ju inte lära sig den.
Men den var super smidig och vattentät till och med.
Dessutom var den lätt att lära sig.
Över siffrorna ser man hur många minuter det har gått och kan lära sig efter det.
Sen fanns det datum på så då kan han hålla koll på datumet med om höns mamma skulle glömma.
Super fin var den i alla fall.
Han valde precis den i min smak :)


KRAMAR

5 kommentarer:

Malin sa...

Så mycket fint han fick!
Kram

Sofia - Strawberry Dreams sa...

Härligt att du fick shoppat en del! Snygg overall.

Villa Ell sa...

Ååå den overallen gillade jag!
Mina killar får höstskor (lite känga/sko aktiga med högre kant)
Sen köper jag alltid ett par vinterkängor! Viking Goretex har alltid varit en favorit!!

Kram
Sandra

Fina Frun.se sa...

Kan tänka mig att han är mycket nöjd med shoppingdagen!

Cissi sa...

Så mycket fint han fick ;) klockan var ju jättesnygg, bra smak ;)