måndag 19 januari 2015

HELGEN ÄR ÖVER!

Mandelgröt LCHF

1 msk smör
1 ägg
1 dl grädde
3 msk mandelmjöl
1 krm salt

Smält smöret på plattan i en kastrull på svag värme.
Vispa ned mandelmjöl och salt.
Och sedan grädden och ägget.
Servera med lite kanel.


Helgen sprang iväg som alla andra helger gör...
Barnkalaset för våran 7 årings hölls igår och det var full rulle på grabbarna.
Kladdkaka,olika sorters kakor och bullar,saft och glass fick dom smaka på.
William gillar inte tårta så mycket men han kan äta det.
Så han ville ha kladdkaka som jag älskar också.

Han fick ännu mer presenter.
Jag vet inte hur många födelsedagspresenter han har fått nu men nu är det bra med presenter för i år.
Helt sjukt vad med grejer han har nu och det blir inte bättre när dom fyller ;-)
De bara öser in med presenter...
Jag själv gav William bara en onepice i present.
Hans pappa två presenter.
Han tyckte det själv räckte bra...
Men sen kommer släktingar med massor presenter och jag tror inte dom riktigt förstår att det blir för mycket och vi har sagt till :-) 
Tur att mina släktingar vet att ett paket räcker bra :-)
Han har nog tröttnat på öppnat presenter nu kan man säga så många han fick...
Igår på barnkalaset öppnade han dom inte alls på direkt.
Blir en storrensning av det gamla leksakerna snart kan man säga....
Och jag vet inte vad vi ska lägga allt.... Haha
Har ni samma problem? 

Ha en underbar dag! Kram

Inga kommentarer: