onsdag 21 januari 2015

LCHF igen...

Jag funderar på att äta LCHF igen.
Ingen strikt sådan men lagom som jag vill ha det.
Gjorde en liten break när jag väntade barn.
(Inte för att det är förbjudet att äta LCHF under graviditeten utan för att jag fick inte i mig något i perioder).. Denna graviditet var hemskt rent ut sagt.
LCHF är ingen bantningmetod utan en diet.
Vissa människor kan inte se skillnad på det nämligen ;-)
Banta är att svälta sig... Diet är när man lägger om sin kost! 


Fick ju denna bok av mamma förra helgen och massor av goda recept finns i den.
Har redan testat detta men ska peppa mig efter jag blivit frisk.
Den minsta och jag åkte på en förkylning.
Först den lilla som smitta ned sin mamma så vi har sovit lite halvtaskigt och tagit igen oss bara.
Hur mår ni då i snövädret?

2 kommentarer:

Fröken M sa...

jag har funderat i dom banorna jag med ! Men frågan är HUR jag ska klara mig utan smågodis !? ;)
Kram

Kristin/onlyfemale sa...

Jag tror verkligen att LCHF är den godaste "dieten" men jag jag försöker nog göra en egen variant.
Med nyttigheter och mindre socker. Samt mer motion. Det är det som brukar ge resultat för mig.

Är riktigt sugen på Åse's bok. Hon är grymt duktig och jag har testat många av hennes underbara recept.