söndag 25 januari 2015

Sara & Emils bröllop!

Igår fick vi vara med och bevittna bröllop mellan Sara och Emil.
Ett tjusigt och amrekanskt stil och så roligt att få se något annorlunda och härligt.
Först danar marshalkerna och tärnorna in i snygga kostymer och jadeblåaklänningar.



Sen kommer brudgummen och brudparets gemensamma son Alfred in och strör blåa blomblad på den röda mattan medans bruden kommer in sjungandes på en egenskriven låt som var underbart fin.
Där rann tårarna... Ryser i hela kroppen.
Man försöker hålla in tårarna med dom bara kommer ändå.
Man kan inte stoppa dom. 
Jag har blivit så jäkla känslig och berörd av bröllop,dop mm.


Brudens far följer Sara till altaret medans hon fortsätter att sjunga sin låt till Emil.

Och ni,att fota i en kyrka är ett projekt.
Spelar nog ingen roll vilken kamera man har...
Ursvårt tycker jag.
Antingen blir bilderna för mörka,suddiga eller gråkalla...
Men försöker så gott det går att plocka ut det någorlunda bra bilderna.
Någon mer än jag som har svårt med kyrkbilder?
Ljuset vill aldrig ge med sig.



Det var blommor i blått och vitt och kottar...
Skogstema,amerikanskt stil och mycket jadeblåa toner.



Här tar Emil emot Sara och för henne till altaret..
Sen flyter det på med psalmer,verser,sånger av brudens syster Malin.
Mycket fint så.



Det byter löften och ringar.... Här som man och hustru! :))



Här går det ut...



Här kastade det ris på brudparet som nu är man och hustru.
Otroligt fina bilder blir det utomhus...
Klart,ljus och fint...
Sara hade en jättefin brudklänning...


Här inne på festen..
Brudparets fotas vid honnörsbordet.
På bordet fanns det massor av roligheter.
Bland annat i deras bröllopshäfte var det sånger,bröllopsbingo,info om alla bröllopsgäster mm.
Under tallrikarna hos vissa fanns det olika kort och trisslotter fanns under alla tallrikar.
En sån där liten rolig grej kan jag tycka..




Brudparets son Alfred som var med under middagen.


Vi fick en räkbakelse till förätt..
Till varmrätt var det buffé och på det fanns det laxpaj,västerbottenpaj,fläskfilé,kycklingfilé,potatisgratäng,sallad,bröd,färskost,marinerade morötter,olika såser som bea,rödvinsky,tsatsiki och gourmesås.
Efterätt en bröllopstårta med smaker av choklad..


Här fotas brudparets med brudens kusiner...


Lite uppgifter måste ju göras också för brudparet...
Här får Sara känna på rumpor.
Hon ska hitta sin man men gissade på fel ;)


Här är några ur svensexagänget..
Marhalkerna och brudgummen som luftgitarrspelar för bruden..



Vi kom hem halv tre...
Hade en super trevlig dag med massor av härliga stunder.
Jag älskar ju bröllop jag iaf att få gå och uppleva och se andra gifter sig...
Hur mysigt är inte det? :)

Hoppas ni har haft en toppen helg.
Tack mamma och pappa för barnvakten till våra söner.
KRAMAR

4 kommentarer:

petra sa...

så underbart med vinterbröllop så fina bilder ,kram

Malin sa...

Så fint!!!
Trevlig kväll!

dianasdrömmar sa...

Älskar att gå på bröllop kram Diana

Fröken M sa...

Åh va härligt med bröllop !
jag önskar att JAG fick gifta mig igen.
( Fast med samma man såklart )
för bröllopsdagen är utan tvekan en av de dagar som jag kommer minnas med allra mest glädje och lycka.
Å va det var kul att gifta sig !!
Kram :)