onsdag 18 februari 2015

Bakat semlor.

Idag bestod dagen av att baka semlor...
Hihi,igår hade vi ingen lust att stå och baka.
Så det blev av idag och William var duktig och var med.


Han knäckte ägg,la i alla ingredienser och var kökschefen på bakningen ;)
Han älskar att få vara med men kan ha sina perioder ibland också att inte vilja vara med.
Men för de mesta så brukar han tycka att det är trevligt att umgås med sin mamma också ;)



Här väntas det på att degen ska bli komplett...
Och de där med att jäsa är en annan femma...
Den där väntan.
Men rita gjorde vi i mellan så vi hade något att göra.
Min kitchen aid är en av det bästa grejerna i mitt kök.
Mamma och pappa gav denna i födelsedagspresent ett år och älskar den grovt :)
När jäsningen var klar var det dags för utbak av degen.
Nio semelbullar fick vi ut och jag stod bara och tänkte på att nu skulle min pappa vart här.
Han ÄLSKAR semlor...


Dom vart ju inte så värst fina.
Men det vart ju bra för att vara andra gången.
Jag gillar ju inte semlor direkt.
Därför hade vi i vaniljkräm och inte dunder mycket grädde.
För det är det man ledsnar på för den ska jämt vara "för mycket".. hihi!
Men den fick klart godkänt av oss..
Även om jag tycker att brödet kunde ha fått vara mjukare.
Vi åkte sedan till sambons syster och bjöd på dessa.
Och där tillbaka fick vi middag och flera timmars umgänge.
Var väldigt länge sen man var hos henne så det var trevligt samt att barnen fick leka.


Hihi,spritsar dom på egna lilla vis... Hihi!
Har iaf fråga min chef om jag fick komma in och jobba en helg i mars och jag var välkommen!
Känns ju bra att få gå in och jobba lite och träffa lite människor.
Så daghelgen ska jag in och jobba två pass och ska försöka göra det lite då och då nu.
Blir ju riktigt bra med pengar i både plånboken och spargrisen och dels för att dryga ut mammaledigheten så man kan få vara hemma med Felix ett tag.


Såg ni jordskott som sändes i måndags på svt1?
Denna serie är inspelad i Sala och jag tycker faktiskt den är spännande.
Ska bli kul att få se mer av den på måndag.
Sen kollar vi även in nya avsnitten av Arne Dahl på söndagar.
Också intressant. Kollar ni?

Kram till er!

1 kommentar:

Karin sa...

Åh vad mysigt och vad semelsugen jag blev nu efter lunchen!